2008-05-08

Just another day

Hittade dessa fyra flaskor (och tre till) i en kartong i förrådet. Vi har varit gifta 17 år jag och min man, och ändå hittar jag fortfarande saker emellanåt som jag inte hade en aning om att de fanns. 
Nu söker jag husmorshjälp. De har legat i blöt i två dygn, i både diskmedel, ajax och såpa - och ändå är de omöjliga att få rena. Någon som har ett tips? Kalkavlagringar i en av dem, och intorkad likör (tror jag) i två andra.

Kvällen har varit helt underbar. Jag har några beställningar på myntamöss liggande, så jag hämtade upp litet av fjolårsnepetan från källaren och satte mig att repa torra blad och blommor från stjälkarna. Fönstret öppet, det blommande plommonträdet i parken utanför, och så ljuden av kvittrande fåglar och folk som promenerar förbi i kvällen nere på gatan. Bättre än så här kan det inte bli.

It has been such a lovely evening. It is almost summer outside... the window in the studio open, and I'm quietly working with dried nepeta for future cat-toys. I'm happy.

4 kommentarer:

Anna sa...

Hej!

Vilka ljuvliga karaffer du har hittat i ditt förråd! Superfina. Men du! Wow, vilken fantastiskt vacker och läcker katt du har! Vad är det för ras? Vi har en Ocicat...

Tusen tack för tipset om rosmarinen med citronskal! Det ska jag definitivt prova när den börjar ge med sig:)

Ha en härlig fredag!
Kram
:)Anna

Ankan sa...

Hej! Vad kul med fler som renoverar! Erat hus ser jättegulligt ut. Ar det reveterat eller är det träpanel? /Ha en härlig helg!

Anonym sa...

Testa med Galltvål...funkar på det mesta :-))
Sys
PS Ska försöka lägga in lite "nytt" på Le Blog idag :-))
Kram
Sys

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.