2008-04-27

Bäst just nu

Bäst den här årstiden är fönstret i stora rummet. Sommar, höst och vinter brukar det ligga en fårskinnsfäll här på bänken, och både vi och katterna sitter här på dagarna. Nu på våren står sticklingar och de omplanterade pelargonerna här istället. Jag gillar hur det känns nästan som om jag befinner mig i en blomsteraffär.

Julens amaryllis blommar fortfarande, eller igen ska jag kanske säga. Tredje blomstängeln på denna lök, inköpt för 29.90 på Överskottsbolaget. En av de andra håller på att sätta frö, befruktad av husets alla flugor. 



The best thing in the studio this time of year is the big window, and all the flowers in front of it. I love the colour green, and I love how the sunlight makes the plants shimmer in the early morning.

1 kommentar:

Anonym sa...

halloj,jag har en utmaning åt dig på bloggen :-)))