2009-05-29

Näverhäggen blommar

Näverhäggen jag planterade i april har precis blommat. Nästan som vanlig hägg, men lite glesare klasar.


Och längre än så här har jag inte kommit med grönsakslandet:


...för min förkylning blev till dubbelsidig öroninflammation. I det örat där trumhinnan redan spruckit låter det som ett avslappningsband med en porlande bäck på hög volym. I det andra som om någon står och hamrar i takt med mina hjärtslag på en plåtbit. Behöver jag tala om att man måste skrika åt mig om jag ska höra vad som sägs? 

6 kommentarer:

C De-sign sa...

Oj, stackare...blev det så illa med öronen!!!!Hoppas att du kryar på dig och får krafterna tillbaka! Mitt öra blev bättre, jag gick omkring med en vitlöksklyfta i ..!!!! kanske det hjälpte....
Härligt och tröstande att se att du inte heller hunnit längre med trädgårdslandet....... för min del blir det trädgårdjobb nu hela helgen och njutning bland alla blomster...vilken ljuvlig tid!!! Önskar dig en skön helg! Kram fr C

hönemor sa...

Hej du, men kära nån, har du fått öroninflammation efter förkylningen, det trodde jag bara drabbade småbarn. Jag lider med dig. Du får sätta färdiga grönsaksplantor i landet, det finns så môee olika sorter att köpa. Ta det lilla lugna under helgen och krya på dig. Kram Katarina.

Med fingrarna i (j)orden sa...

Fin helhetsbild från din trädgård, lite tristare med ohyran i ditt förra inlägg - men snygga pellisar. Frigolit använder jag också flitigt i stora krukor.
Du undrade om jag har någon skiss över min trädgård och svaret är nej. Men du fick mig att vilja göra en - så när jag får tid... Lovar att visa den på bloggen.
Eva

Lilla Eken sa...

C De-sign:
Min mamma föreslog råriven lök i örat, jag lydde inte hennes råd och se hur det gick! :-)

Hönemor:
Ja jag är en stor bebis, bara att inse det. :-)
Och jag har varit o sneglat på de där färdigplantorna redan faktiskt. Får jag väl landet klart så vore det väl bra trist om det bara blev sallat i det...

Med fingrarna i (j)orden:
Ser fram mot skiss så småningom. Och trist att jag inte bor närmare så jag kunde kvista förbi till ditt öppna hus.

Mira sa...

Vårbäck i ena örat och plåtslagare i det andra... Det låter som om pingsten eventuellt hade kunnat avnytas på annat sätt! Krya på dej nu, och försök njuta lite av försommarvärmen i alla fall!

STENLYCKA sa...

Fy vad jobbig du måste ha det. Hoppas det blir bättre med värme och sol.
Ha det så gott och krya på dig!
KRAM