2008-09-15

Starlet-mig

Ett par gånger om året brukar jag köpa den här tidningen; Advanced Photoshop. Alltid är det någon tutorial i den som jag får lust att testa. Och alltid lär jag mig något.
Det här numret köpte jag i somras. Det var ett riktigt "tjejnummer", späckat av bilder och collage på flickor, typ modeteckningar. Satt och bläddrade i det i fredags när jag inte hade något annat för mig och fick en sån lust att testa att göra något "tjejjigt" själv.


Så in i badrummet och fota av mig själv med ixusen.
Och här är starlet-varianten av mig själv. (Vet inte om tidningen Starlet finns längre? På 70-talet när jag var nästan tonåring innehöll den tecknade romantiska serier som var oerhört spännande att läsa.) 


Den här bilden gjorde jag genom att först labba med fotot av mig själv. Jag förstorade ögonen, gjorde munnen pussvänligare (ja, försökte iallafall... ). Och lade till längd på håret. Sen la jag ett nytt lager ovanpå fotot och ritade av konturerna.

Jag är lite nyfiken på om någon som känner mig (ja ni vet vilka ni är) kan se att det här varit jag?

Och har jag då lärt mig något genom att sitta och leka med det här?
Näe, tyvärr har jag ju inte det. Men jag hade väldigt roligt medans jag höll på. :-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh det är en tidning som lät himla skoj - har aldrig sett den där jag bor dock...

Anonym sa...

Hmmm, skulle vara munnen och kindbenen då? Som är likt? kanske näsan oxå *garv*

Joakim sa...

Som sagt såg det ju på en gång.
Vad du ær duktig!! Fick sådan dær lust att gøra en bildhistoria med dig nu igen,kan vi inte gøra kombinerat 2d 3d ??

Anonym sa...

Hmm... hurdå? 2D figurer i 3D miljö liksom?
Mmm.. vi får spåna storyline nån dag. När kommer du hem till Sverige igen?
Eller vänta nu.. tänker du animerat? Åhhhh vad kul!!!
Men hur i hela friden ska vi hinna med det, tar sån himla tid ju!?
I.

Marie//Tekla Maräng sa...

Jaa, Starlet läste man ju och sög in vart enda ord ojojoj. :O)

Lisas torp sa...

Ja du ser verkligen ut som en starlet tjej. På min tid läste man andra saker "hjärtebiblioteket" och serier där tjejerna också såg rätt artificiella ut! Men jag tror nog du har lyckats med dej här.
Lite smidigare att förändra sej själv på detta sättet än att ta till knivar och annat..!
Förstår att du hade rätt kul!:-)
Lisa

Anonym sa...

Vad roligt pyssel, måste nog köpa den där tidningen nån gång :) Kram kram.