2008-09-17

Morgonfunderingar

Vårt fönster i ateljén i morse:

Här behövs inga gardiner.

Men i Huset behövs gardiner. Det funderar jag mycket på just nu. Vilken sort jag ska välja. Hur får jag mesta möjliga ljusinsläpp på dagarna, och samtidigt bästa möjliga drag- och insynsskydd på kvällarna? 
Måste gå till biblioteket och se om jag kan hitta några bra gardinböcker.
Är det någon som kan rekommendera någon speciell?

Oj! Här var det dregelvarning! Kolla denna länken som Lantluft skickade i kommentar till det här inlägget: 
Missa inte hennes blogg heller, länk dit hittar ni här.
Tack Lantluft! Precis den slags inspiration jag behöver!

8 kommentarer:

Joakim sa...

hmm? http://www.princessbutikken.no/velg-rom/til-vinduet/gardinsett/markjordbar-gardinsett-200x40-cafe-/prod1540260125.html

Dubbelörn sa...

Ta kontakt med Maria Lilliecreutz som finns i min lilla köping. Hon har bloggen http://gardiner-draperier.blogspot.com/

Hon har även en egen hemsida http://www.oneofakind.se/.

Hon har så många kreativa o fantasifulla tankar kring fönster. Supertrevlig är hon dessutom ;).

Kram

Dubbelörn sa...

Visste väl att hon skulle vara helt i din smak ;).

Kram

Lilla Eken sa...

Ja Dubbelörn... Hur har du lärt att känna mig så bra?! :-)
/I.

Dubbelörn sa...

Nu har jag lämnat svar på din undran om vårt stillastående badrum ;)

Anonym sa...

Det är svårt det där med gardiner men jag håller med om att just på den bloggen hittar man massor med grym inspiration!

Anonym sa...

Åh va bra !!
Jag behöver oxå massor av tips på gardiner, vill egentligen inte ha det men tycker att det är såå obekvämt då det är kolsvart ute och man har inte en aning om vem som tittar in!
Dock har vi det så litet och mörkt så det måste vara "speciella" gardiner!
Men länken du tipsa till var ju suverän :-))
Ha det gott

MARIA sa...

Underbar läsning, tack
Hälsar Maria med ett stort leende