2008-09-08

Utmaning

Mitt ogräsövervuxna kryddland.

Jag har fått en utmaning jämte en utmärkelse av Poppins Trädgård. Utmaningen består i att nämna sex saker som gör mig glad just nu. Låt se...

1. Sensommar färgerna utomhus. (Se bild ovan.) (En tre veckor gammal bild, men ändå.) 
Jag får nästan lite ont i magen över hur vackert det är den här årstiden.

2. Jag har haft tid att ägna en lång eftermiddag åt matlagning i helgen. Det värmer fortfarande.

3. Jag är glad att jag har världens bästa bror. 

4. Väldigt, väldigt glad är jag över att jag tycker att det är så förbaskat roligt att sitta och jobba. Både jobba med mitt jobb (att rita) och att jobba med nonsenssaker som att lära mig nya saker i något datorprogram.

5. Jag är glad att jag har så roliga kompisar i min kattklubb. Det går inte att vara på dåligt humör eller vara oengagerad när man träffar dem.

6. Och slutligen är jag glad att vi har en tvättmaskin. Tänk om jag hade varit tvungen att stå och tvätta allt för hand. Släpa ner lakanen till bryggan och skura dem, hacka hål i isen på vintern för att tvätta makens färgfläckade jeans och skjortor. Huh!


Skickar denna vidare till Nostalgi och rosor, C de-sign, Lisas Torp och Lantluft.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag är såå glad över att jag hittade en EK idag på morgonpromenade med jycken, plockade hela fickan full med ekollon, här ska hem och planteras!!!
Några tips?? Jag ska försöka komma igång med bloggen igen nu till hösten.
Hare gott

Lilla Eken sa...

Stoppa ner i en kruka, vänta. :-)

Poppins sa...

Ja, huh, vad jobbigt det måste ha varit att tvätta. Vi ska verkligen vara glada över hur mycket lättare det är att sköta hushållet.
Det låter som om du har drömjobbet...
kramar Poppins