2008-08-22

Länge sen sist

Kan börja med att berätta att vi har golv i köket nu.
Det betyder att man förmodligen ser ut att ha en väldigt konstig gångstil. För vi är ju vana vid golvelementen som sviktat under oss hela sommaren, och har fortfarande den där lätt has-smygande gången där man av någon anledningen sätter i tån innan hälen i backen.

Det vi inte räknat med var att bli tvungna att börja slita i resten av bänkskåpen, de som vi hade tänkt att vänta med till nästa sommar. För att lägga nytt golv istället för det uppbrytna var vi tvungna att såga en bit till, och bort försvann ytterligare ett skåp. (Så nu står alla kastruller, köksmaskiner o dylikt i en kartong på vinden.) (Man behöver inte se det som något fel att ha kastruller på vinden, man kan välja att se det som gratis motion. :-) )



Om en månad ska vi ha rinnande vatten i köket igen. Eller om fem, sex veckor iallafall. Den måttbeställda bänkskivan tar lite tid på sig nämligen. Innan den kommer ska vi ha hunnit bygga en sockel som täcker den del av skorstensstocken som sticker upp ur golvet, så att vi kan ställa spis, diskmaskin och bänkskåp för diskbänken på samma höjd. Alla inköp är gjorda sedan länge. Så det är bara att jobba på, och vänta på bänkskivan.

Gjorde ett uppmuntringsinköp när golvet var på plats. En blender. Så nu behöver jag inte släpa med mig blendern ifrån ateljen varje gång vi åker till Huset. Vilket jag gjort tidigare. Jag är smoothie-beroende.


Vi har en liten kattuppfödning, och i veckan som var har vi varit och hälsat på ungar som fötts av en hona vi har boende hos fodervärd. Kan inte låta bli att visa den här lilla gynnaren; en fem veckor gammal pojke av rasen orientalisk korthår. Han är så söt (ja det var förresten alla sex ungar) att man får lust att stoppa honom i munnen. Honungspojke! :-)


3 kommentarer:

Monika sa...

Hej på dej!

Tack för ditt besök hos mej. Det är ju ett tag sedan men jag hade visst missat din kommentar. Bloggandet under sommaren har ju inte varit så stort direkt :o)

Kul att jag hittade hit till dej till slut i alla fall. Jättetrevlig blogg du har!

Återkommer gärna hit till dej på fler besök.

Ha en trevlig helg!

Kram

Monika

Lisas torp sa...

Härligt att det går framåt med köksprojektet! Ja, det är märkligt hur man vänjer sej vid ofullständiga saker. Visst är man anpassningsbar!

Du är inte ensam om att vara smoothie-beroende! Samma här, fast jag har stavmixer jag, är inne på min tredje nu!

Åååh, vilken liten gosegubbe den katten var!! Sååå söt!
Din isbjörn går inte heller av för hackor!

Lisa

Dubbelörn sa...

Kattungar o hundvalpar de är bara så goa!! Vem kan motstå dem??!!!

Härligt att det tar sig med köket, sakta men säkert o tålamod är en gudagåva ;).

Blendern kommer garanterat att förgylla ert kök... när det är klart vill säga *skrattar*.

Har mailat dig!!

Kramar