2008-08-14

Mitt i arbetet

Tänkte visa en "mitt-i-arbetet" bild.
Det här är en virkning jag håller på med, det ska bli en korg för mina pågående handarbeten. 
Korgen ska bli tre, fyra gånger högre än vad som syns här på bild.
Men så här långt i arbetet kom jag på att min mamma hade en sån virkad korg till ägg när jag var liten. Den togs fram bara till påsk och botten och nedre delen var senapsgul, resten var vit.


Nu har jag ju bestämt att det ska bli en handarbetskorg, så jag fortsätter virka. Men fotade iallafall för att ha i minnet. Skulle vara fin fylld med kuvertbröd.

Och som den återvinnare jag är så är den här förstås recyklad den också. Jag virkar av ett gammalt underlakan klippt i ca 8 mm breda remsor.



6 kommentarer:

Susanna sa...

Jättesnygg! Tycker du ska göra två, en till bröd och en till handarbeten.
/Susanna

Dubbelörn sa...

Den blir hur fin som helst!!

Virkade gjorde jag också i min "ungdom", undrar om takterna sitter i än ;).

KRam

Anonym sa...

Vad duktig du är... jag önskar att jag vore detsamma :) Skulle gärna ha en sådan virkad korg här hemma. Hoppas du får en alldeles underbar helg! Kram kram.

Dubbelörn sa...

Toan utanför, men så kreativt!!?? Det finns ju draperier... *skrattar*

Svamp ska vi också hinna med i helg är så sugen på kantarellmacka... *mums*.

Men var finns ni... i närheten av vilka sjöar... ;)

Det där med syjunta, det skulle ha varit något ;)

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad du producerar, att du hinner allt...?

Vilken korg, tänk om man kunde virka!? Sticka går mycket bättre.
Har väl lyckats göra en stor och mycket sned virkad grytlapp i 30-års åldern, vilket var ett bra tag sen.

Håller med om att korgen skulle vara toppen till kuvertbröd (baka kan jag i alla fall) så du får väl virka två. Kvällarna blir ju längre och längre nu.

Ha det gott Marie

gulle hexan sa...

hur bra å härligt!!som helst,,,:D
toppen.
psst. jag vikar åxo. . av gammla t.shirts.-mattor-korgar-ja allt möjligt..