2008-08-07

Pausbild

Padda på vår trapp i morse.

I köket ser det ut så här. Här stod en diskbänk för ett par dagar sedan.
Jag är ganska trött på att ha semester nu. Träningsvärk i precis hela kroppen. Och blåsor på fingrarna efter alla spikar jag dragit ut ur väggen.


Just nu är det ett väldigt stort nattfly som dunsar mot fönstret här i arbetsrummet. Det får mig att tänka på en sysselsättning som jag och min make ägnat åt oss några gånger så här i augusti när kvällarna börjat bli mörka igen. 
Vi har spänt upp ett lakan ute och sedan riktat strålkastare mot det. Tagit fram varsin stol och satt oss och tittat på skådespelet. Prova!
Vissa nattflyn är riktigt, riktigt stora och alldeles ludna. Andra är små och skira. Det finns bruna, gula, nästan svarta, nästan vita och somliga skiftar nästan i engelskt rött. 

4 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, vilken praktpadda! Håll undan katten bara! Min katt blev rätt sjuk när han nyfiket petade på sen sån padda - den utsöndrar tydligen ett gift när den känner sej angripen. Men det kanske du redan visste!

Ja, renoveringar av gamla hus är ju som att vandra lite i historien - jag ser tapetrester i allahanda mönster - spännande, men naturligtvis jättejobbigt med renoveringar när man är ledig - det gäller ju att passa på.

Så häftigt med er "natt-teater" - vilken idé!!:)

Lisa

Lilla Eken sa...

Ja, jag känner till det där med paddor och gift. Jag hade en tax som älskade att gå och leta rätt på allehanda andra djur i skrymslen ute, och hon gjorde misstaget en gång att nosa på en padda. Precis som din katt blev hon ganska dålig. Hon kunde inte sluta salivera, det bara rann ur munnen på henne, och så svullnade hon liksom upp i ansiktet och gned sig så förtvivlat i ögonen. Jag vill minnas att det tog ett par dagar innan hon blev helt bra igen.

Paddor är konstiga, rent utseendemässigt menar jag. De är ju ganska "fula", men ändå, när man tittar nära, så är de sådana konstverk. Bara färgerna i den här paddan är ju helt sagolika...

Dubbelörn sa...

Vad roligt att du hittat in till mig!

Nu blir jag nyfiken, var håller du hus?? Har kikat runt bland dina inlägg o förstår att ni också har sett till att inte bli sysslolösa på ett bra tag *gapskrattar*.

Skissar på köksrenovering o ska iväg o se vad köksfirmorna kan komma med för underverk till vårt kök ;).

Fortsätter gärna följa dig!

Kram

C De-sign sa...

Hej
Så trevligt att titta in hos dig...och vad kul med köksrenovering! Paddan är ju riktigt söt.....men kanske inte kan bli en prins!!!! Verkar ju som du har en bra prins redan! Ha en härlig fredag! Kram fr C