2008-11-27

Blommar just nu

Förra helgen tog jag in pellisarna från glasverandan. Det är en gammeldags glasveranda med englasfönster och oisolerad, så egentligen är det ett under att de kunnat stå kvar så länge. Men nu fick de komma in iallafall. Jag klippte ner alla (måste för att de ska få plats inomhus) utom den här. Det här är en av de jag köpte på rall på sensommaren. Namnlös stjärnpelargon. Bladen blev lite ledsna av att komma in i värmen, men den fortsätter att blomma för fullt. Vad mig anbelangar får den gärna fortsätta att blomma till jul.



Annars är det förkylt, hostigt och febrigt här. Och stressigt. På måndag börjar jag ett extrajobb som varar december ut. Ett heltidsjobb på ett museum. Kvällstid ska jag sköta mitt vanliga jobb, och på helgerna har jag lovat maken att hjälpa honom på hans jobb. Till det där ska man lägga tre timmars restid varenda dag. Undrar om jag ens kommer att ha tid att sova... och julpyssla är väl bara att glömma.

Precis hur stressade vi är visade sig igårkväll när jag skulle vika ihop mina byxor som låg framme på en stol. Det trillade ur småslantar ut fickan. Jag lägger aldrig pengar i byxfickorna, så jag frågade maken om han hade provat byxorna. -Jaa, jag vet inte... det är väl mina...?
Han har alltså gått omkring en vecka i mina byxor utan att märka att det är helt annan modell än vad han brukar ha, annan storlek och annan färg... Att benen var för långa hade han löst genom att vika upp dem, men liksom inte funderat över varför de var för långa plötsligt. :-)

6 kommentarer:

Lisas torp sa...

Det låter som om du får ett hektiskt liv i december - värre än vanligt verkar det ju som!

Annars är ju den månaden helt sjukt stressig - ALLT ska liksom hända då, och trött och småsjuk är man oftast!

Hoppas att du kryar på dej nu och får vila efter juleländet!

Ja, pelargonen är jättefin - kul att den inte ger sej.

...som sagt - krya på dej du också!
Lisa

Angel.Pearls sa...

Det verkar som du kommer att ha fullt upp med allt!Hoppas förkylningen ger med sej! Jag fick pencillin iad, för en svullnad i underkäken..fixade ett provisorium i en tad i förrgår,,tandläkarn vet inte riktigt vad denna svullnad beror på - men det ger väl med sig! Kul det där med brallorna -jag skrattade gott.Ibland är man tamkspridd..Kram//Eva

Poppins sa...

Hoppas du kan hantera all stress men det låter ju jätteroligt att arbeta på museum. Det hade jag gärna gjort.
Hoppas ni kryar på er och att du får ha dina byxor i fred! :)
kramar från Poppins

Marie//Tekla Maräng sa...

Jisses det lät inte bra, förkyld febrig och stressad. Hoppas att du till att börja med blir frisk.
Museum låter iaf väldigt spännande och trevligt. Resväg är ju aldrig kul, men kan du koppla av på den eller kör du bilen?
Tänker på dig ska du veta och håller tummarna för att allt ska gå bra. Får man fråga vilket museum?
Kramar i massor Marie

Marie//Tekla Maräng sa...

Glömde skriva att pelargonen är ju helt underbar.
Kram igen Marie

Dubbelörn sa...

Skrattar så jag tappar andan!!

Ni två är helt underbara :)

Längtar efter att få ta en fika med dig ;)

Kram