2008-11-08

Lördag

För ungefär fem veckor sedan slog mina dahlior ut, bara en vecka innan första frosten kom så det var inte länge de stod. Men vad vackra de var. Jag har mina favoritblommor sedan barnsben. Får hela tiden nya, men till de "heliga" hör dahlia, gladiol och luktärt.
Plockade fram den här dahliabilden nu för att ha något att vila ögonen på. Sitter o funderar på om jag ska printa ut den och sätta upp på väggen, är ganska nöjd med det här fotot. Det pratar med mig. Som om kronbladen sjunger, eller dansar...


Ja, det var dagens lilla paus och eftertanke det. 
Annars har det inte varit mycket av den varan idag heller, utan vi vet vad vi har att göra från tidig morgon till sena kvällen. 

Här är vår arbetsledare:


Trodde att jag skulle kunna lägga ut lite "efter" bilder efter den här intensiva veckan, men det dröjer nog ett tag till. (Om jag inte lägger ut en hörna i morgon bara för att övertyga mig själv om att vi nästan är klara. :-))

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm, varför hinner ni göra så mycket???
Vi har fasiken bott i vårt hus i snart två år och inte kommit nånstans *gråååter*
Sister

Dubbelörn sa...

Ja, avlopp är ju liksom inte helt fel när man nu har fått vatten.... ;)

Förstår att nya överraskningar kommit fram.... SOm vanligt när det gäller gamla hus o hantverkare *gapskratt*

Lilla Eken sa...

Men hej o hallå! Ni har ju bytt fönster, rivit hela väggar, grävt ut grunden, lagt nya golv, nya tak... Vadå inte kommit nånstans!??
Andas djupt - in, ut, in ut - och upprepa efter mig:
"Vi jobbar lugnt och koncentrerat och åstadkommer storverk varje dag"

Känns det bättre nu..?
Eller vill du att jag ska mejla över bilder på hur resten av huset ser ut?
/I.

Anonym sa...

Nope..jag är körd..värdelös...
KAN inte göra något själv *önskar* ska flytta till lägenhet!!! *gråter*
Det funkar helt enkelt inte....
*sister*

Lisas torp sa...

Jättevacker bild på dahlior!

Tycker också om dem, men de behagar blomma precis i slutet av sommarperioden när jag måste åka hem, och i år har jag fått hjälp av grannen med vattningen, och skulle säkert haft dem kvar fortfarande om jag inte bara resolut klippt ner dem.
Drömmen är ett växthus där de kan få fortsätta.

Köket avancerar ju, men man är ju så himla otålig också, när man vet hur fint det kommer att bli.
Lugn, bara lugn, snart är hörnet klart!
Ha en fortsatt skön söndag - om det nu går!
Kram
Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Printa ut dahlia bilden, förstår att den talar till dig.Upp med den på väggen bara.
Har beställt hem lite ny Julmusik så jag slipper få skavsår i öronen.TACK.
Sitter och fnissar åt ditt tönt förslag med mera rosa, orange. Du skulle se mitt vardagsrum vågar inte lägga ut det på bild men det ÄR i ockra eller mörk orange eller vad man nu ska kalla det och jag trivs jätte bra med det.
Lycka till med avloppet.

Kramar Marie