2008-11-22

Utlottning

Det skulle ju ha varit en liten utlottning vid mitt hundrade inlägg hade jag tänkt, men attan också, jag hann inte riktigt med... Så här kommer nu istället det hundrationde inläggets utlottning; en liten, liten akvarell av mig infattad i en papiermache ram, också den av egen produktion.

Allt du behöver göra för att vara med och tävla är att skriva en kommentar till detta inlägg. Jag drar en vinnare den 5 december. Vinnaren får välja vilken av de två bilderna nedan hon (eller han) vill ha.

Lavendel i kruka, 11x13 cm inklusive ram.

Juligt motiv, 10x11 cm inklusive ram.

43 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Åå vad vackra, vad duktig du är! Vill hemskt gärna delta och länkar till din tävling i högerkanten på min blogg. kram

Eddan sa...

Vilka fina tavlor du har gjort. Jag vill också vara med och tävla och har länkat i min blogg.

Trevlig fortsättning på helgen!

MVH Anette

Marie//Tekla Maräng sa...

Jisses vilka fina tavlor man får välja mellan. Mums ska nog redan börja välja utifallatt jag råkar vinna. Svårt blir det.
Tja jag länkar i vänsterkanten och hoppas på TUR.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Marie

Dubbelörn sa...

Underbara!!!

Självklart vill jag pryda min vägg med en vacker tavla fr dig :)

Kram

Therese sa...

Vilka sagolikt underbara tavlor! Den med juligt motiv skulle så gärna få flytta hem till mig ;-)
Jag tipsar om tävlingen och din blogg så kanske fler hittar hit och kan få inspiration och tävla!

Trevlig dag!

länk
http://lurans.blogg.se/2008/november/vacker-tavla.html

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej kära du!

Vilka fina tavlor du gjort! Blev särskilt förtjust i den med julmotiv. Inte så konstigt just nu kanske när man är så uppe i kommande, underbara mystider. Vill gärna vinna!

Stora kramar

Anonym sa...

Jag vill oxå vara med såklart :-)
Lavendertavlan vill bo ute på leråkern *sant*

Nanna sa...

Fina tavlor, jag vill gärna vara med i utlottningen!
"Mjukhet" gillar jag mest :-)

Anonym sa...

Glömde ju svara .-)
Japp vi kör den engelska varianten med diskho i "stora hallen" eftersom vi ändå har tvättmskin och torktummlare där. Fast det är ju ingen superstor hall ;-)
Tänkte inte visa bilder förrens det var helt klart men jag får se, då lär det ju dröjja :-(
Ha det bra..
Kram

Anonym sa...

Vilka underbara tavlor.
Vill väldigt gärna delta i
utlottningen.

Norrbottenshälsningar/Christina

Anonym sa...

Självklart vill jag oxå vara med såååå fina !

Lisas torp sa...

Klart man vill vara med om utlottningen! Vilka underbara akvareller och inramningen - ljuvlig!!

Tack för titten hos mej och när det gäller köksmattan så har jag faktiskt köpt den på en marknad nånstans - något litet väveri. Men jag såg på "Livet på Furutorp" att de hade jättefina ripsmattor - länken finns hos mej, titta där!

Kommer du till Vasastan måste du gå Upplandsgatan från Odenplan, där finns massor av härliga butiker, sen har du Myrorna på en liten tvärgata till St. Eriksgatan nästan vid St. Eriksplan, sen Stadmissionen på Hagatan nära Odenplan. Kungsholmen har jag inte så mycket koll på för tillfället.

Ha en skön söndag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Va duktig du är, skulle med glädje vilja vinna en av tavlorna.. =)

Susanna sa...

Grattis till hundrationde inlägget!
Du är jätteduktig och vi vill alla gånger vara med och tävla. Båda tavlorna är jättefina men vi kan inte enas om vilken som är bäst, lavendeltavlan är min favorit och juligt motiv är Fredriks ;-)
Kram
/Susanna och Fredrik

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad härligt det lät *fuskat* med adventsljusstaken, tror nog att jag också gör det snart. Idag har iaf julgardinerna åkt upp och tygskridskorna. Visst blir livet lättare med snö, det blir sådant underbart ljus och det blir mer dämpat tex på trafiken utanför. Hade tänkt baka lussekatter i dag men det stöp på att hela Skarpnäck har slut på kesella! Har varit runt i fyra olika affärer. *Skratt*
Hoppas att du har kommit hel skinnad tillbaka ifrån stan, tänkte på halka och sådant på vägen.
Kram Marie

Poppins sa...

Vilka fina akvareller! Jag vill förstås vinna en och håller tummarna för vinst!
kramar från Poppins

Angel.Pearls sa...

Underbara saker! Jag vill gärna vara med i din ulottning -länkar men bild till höger hos mej.Ha en ny fin vecka// Kram Eva

I ett litet rum sa...

Hej! Vilka otroligt fina tavlor du gör! :) Perfekta julklappstips! Vill också gärna vara med och tävla.

/Daniela
nelamaria86@hotmail.com

Dubbelörn sa...

Hornbach fanns på vår lista under allhelgonan. Men luften gick ur oss när vi insåg hur mycket folk Stockholm egentligen rymmer *asg*.

Men dit ska vi next time ;)

Märta sa...

Är gärna med och tävlar om en så söt tavla!
angsgard1@telia.com

ANNIKA sa...

Är med och tävlar om de gulliga tavlorna blir svårt att välja om man vinner.
gustafsson.57@hotmail.com

r e b e c k a sa...

Åh, så fina, vad gulligt att du ordnar en tävling! Jag vill också vara med! :)

Ida sa...

Jag vill vara med och tävla om en av dessa fina tavlor, men hade gärna prytt mitt hem med båda :-) Länkar på min blogg

http://idasusanne.blogg.se/2008/november/underbara-tavlor.html

Dubbelörn sa...

Men har testat att mixa soppan?! Här hemma gillas den inte heller om den inte är slätmixad ;). Nu pratar jag inte om hundarna, ej heller om mannen... ;)

Kram

Dubbelörn sa...

Skillnaden är enorm!!

Precis detsamma med svampsås, mixar också den o den blir helt underbar. T o m den slukar sonen med god aptit även om han egentligen inte alls gillar svamp ;).

Man få int va dum ;)
Kram

Anonym sa...

Jaaa den är ju bara såååå braaa!! Jag var helt lycklig efteråt,kunde typ inte sova på hela natten låg bara och log..men så är jag..*viskar* svag för Edward Norton ju ;-)
Ted tyckte den var bra men inge märkvärdig *tuh* Ska nog se om den idag..igen..hahahaha
Idag regnar det,all snö borta :-(
Puss O Kram

Anonym sa...

Vill också vara med om utlottning bara för att jag är så vansinnigt avundsjuk på alla vackra,underbara ting Du skapar!

Addis och Leif sa...

Vilka fina tavlor! Jag är gärna med och tävlar, och länkar från vår blogg!

Mvh
/Addis

Anonym sa...

Hej. Vilka fina tavlor du lottar ut :) så klart att jag vill ta chansen att vinna en.
Många vinterkramar från siv@stonan.se

Frida sa...

Klart jag vill vara med! Jättefina tavlor så duktig du är!
Roligt att du vill vara med i nmin utlottning alltid kul att upptäcka nya bloggar.
Lycka till hos mig!
Kram Frida

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj, nu är jag här igen. Kunde inte låta bli att sätta in en bild av *dig* på min blogg, det liksom kliade i fingrarna. Fast för mig är du det där lilla ekskottet som du fick av din mamma som du har i högerkanten. Som starkt slår rot i den sörmländska myllan med förgreningar till Stockholm.
*Fniss* nu borde jag få fler lotter som jag skriver här.*Ler*

Kram Marie

Birgitta sa...

Tack för besöket hos mej, så trevligt,då fick jag ju turen att delta i din tävling om de fina akvarellerna. Mysig blogg du har med härliga och bra tips. Kram Birgitta

Anonym sa...

Åhh de är helt fantastiska :) Så enormt duktig du är!
Jag vill gärna vara med i din utlottning och länkar till dig på min blogg.
Jag ÄLSKAR tavlan mjukhet :)

kram!

Unknown sa...

Vilka underbara tavlor och viljet djup och budskap de har.
Klart att jag vill vara med om en liten lott. Länkar även till din underbara sida från min enkla blogg
Kram Lotta

C De-sign sa...

Hej
Jag är gärna med och tävlar, nu håller jag tummarna!! Så fina och det låter så intressant med ramen... TUSEN TACK för lektionen, jag kommer prova att göra en ask i morgon! Så fina, men vad är ett falsben????? Hoppas nu att du orkar med resor och alla jobb... jag har också ganska "fulla" veckor framöver.... men det måste ju gå på något sätt! Önskar dig en stämningsfull helg! Kramar fr C

Gunilla sa...

Vilka fina tavlor riktig gårdsromantik.
Såklart att jag vill vara med och tävla Fru Fortuna får jag hoppas på.
Länkar och lånar bild.

Vinter hälsningar
Gunilla

Villa Carl Larsson sa...

Å vad fint!! hihi Jag vill gärna vara med också!! Jag länkar från min blogg också. Kram

Majas skafferi sa...

Hej!Dina tavlor är jättefina! Och Julmotivet var helt underbart!
Vill gärna delta i din utlottning!

Maria sa...

Jättevackra tavlor! Jag vill gärna vara med och tävla! Lägger en länk till höger på min blogg.

Pysselsyster sa...

Åååå, vad ljuvligt!
Klart jag vill vara med. Jag länkar från min blogg genast!

Anonym sa...

Underbart vackra. Om jag vinner skulle jag vilja ha den med granriset.

Anonym sa...

Vilka fina tavlor. Jag langtar sa efter jul i ar. Skulle ha fint rum for den juliga tavlan.
Barbro Vigeant
Keysbmv@yahoo.com

hönemor sa...

Vilka fina tavlor du målar, klart jag vill vara med på utlottningen, fins det någon godare doft än landel. Katarina