2008-12-23

Julledigt

Vad konstigt det blev, tre inlägg i rad med donnan med på bild... men kan trots det inte motstå att vissa dessa snapshots från i morse. Julefriden som sänker sig över huset...
Eller vänta nu...


... är det verkligen någon idé att fortsätta pynta...? 
Vi har ju en demolition girl i huset!


Donna lever just nu efter devisen "det som inte går att jaga går åtminstone att provsmaka".
(Och nej, hon är inte undernärd, hon är siames... )

Gropen är igengrävd (åtminstone till största delen), så vi kommer att komma in med julgranen. Traditionsenligt skall den tas in och kläs i kväll. (Gissar att jag kommer få god hjälp av en viss pälsbeklädd varelse... )
Maken suckar lika högt varje år när jag börjar prata om gran ("- Väx upp kvinna!") men bara jag har en gran så spelar inte det andra så mycket roll faktiskt. 
Ska slipa och olja in (igen) bänkskivorna i köket också. Och bära ut virket som ligger på golvet i vardagsrummet. Och handla maten. Sen när det är gjort tänker jag bara ta resten av dagen som den kommer. Tjoho!

9 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, vilken liten Donna! Hon är för stilig och vilket uttyck hon har som ängel! Så otroligt söt hon är!

Känner såväl igen kroppsspråket har liknande bilder på min Zigge när han jagade flugor i fönstret. Helt otroligt så långa de kan bli!!

Det låter som om du har lite julledigt nu och kan koppla av lite.
Skönt att värsta gropen är igengrävd. Ja, ska man ha gran så ska man, så är det bara. Själv måste jag bara ha surkål, annars blir det ingen jul, och jul blir det här i stugan kan jag lova. Har en jansson i ugnen här!
Ha en jätteskön kväll och en GOD JUL!!!
Kram
Lisa

Anonym sa...

GOD JUL på dig syster & moster!!!
Kramar

Anonym sa...

Japp, firar hos Farmor & Farfar me hundar och allt! Jag vet inte om traktorn åkte in i munnen? Mamma gjorde 6 st marsipan-ärtor men åt upp 4 av dom :-)
Jag ska försöka ta lite bilder av morgondagen och en del av dom hamnar nog på bloggen :-)
Firar ni själva eller?

Angel.Pearls sa...

TACK, TACK -JAG HAR VÄL INTE GLÖMT ATT TACKA FÖR DET UNERBART DOFTANDE PAKETET som kommit fram?!! Förvarar tills vidare den härliga lavendelpåsen i min pärllåda -det ger mej dubbel njutning att öppna den nu!! (om bilderna blir fina kommer ett blogginlägg om detta..kanske i januari.) Riktigt God Jul o Kram// Eva

C De-sign sa...

Så fin hon är Donna... julgranen är viktig..nu hoppas jag att du njuter av ledigheten och så vill jag önska dig EN HÄRLIG JUL! Kram fr C

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken underbar bild Donna som ängel. Sååå låååång man kan bli som katt. Gran är viktigt även om katterna sitter i toppen och allt annat ligger runt granfoten.
Önskar Er alla en riktigt lugn och härlig JULhelg. Kram Marie

Ann-Catrin sa...

Vilken fantastisk vacker katt...
och vad smidig hon är "ler"


Önskar dig en härlig JUL
kramar
A-C

Gårdsromantik sa...

Åh så fin Donna!

Önskar dig en riktigt God Jul!
Kram Maud

Anonym sa...

*hehe* Demolition girl gör sig iaf himla bra på bild :)