2008-12-05

Sörmlandssommar som pausbild

Idag är det den femte december och nu stänger jag strax chansen att vara med i utlottningen. I morgon drar jag en vinnare samt lottar även ut den andra bilden bland er som länkat hit till mig från era bloggar.

Som pausbild ett foto från en utflykt vi gjorde i somras. Vackrare än så här blir knappast det sörmländska landskapet. När jag var liten och läste Thomas Malorys riddarsagor såg jag landskapet framför mig precis som detta. Men istället för en kossa så var det förstås en drake mitt i bilden. :-)

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

När kommer fikainbjudan ;)

Dubbelörn sa...

Näää jag sitter inte här hela tiden... Kika bara in för att säga gonatt till grannen ;)

Men nu blev jag nästan klarvaken!!! Vad händer förutom att de redan har grävt upp gatan utanför??!!! Har grannarna ställt upp i demonstrationståg mot 08:orna, eller vad ??!! *gapskratt*

Vi kan väl ta en fika på något av de andra ställena jag tipsat om... Det känns som du behöver lite andrum ;)

Kram vännen

Poppins sa...

Betagande vackert! Och kossan är jättesöt även om jag förstår att en drake vore mer spännande.

Lisas torp sa...

Jo, man behöver bli påmind, i dessa gråtider, om att det kommer en ljusare och vackrare tid.
En liknande bild har jag från torpfönstret på somrarna...*suck*!

Ha en skön helg och hoppas att du taggat ner lite efter alla göranden och låtanden.
Kram
Lisa

Lärarbostaden i grönskan sa...

Åh, så vackert! Själv kommer jag att tänka på när Madicken och hennes familj är på utflykt i en kohage i en av filmerna:) Men visst kan jag även se draken framför mig!

Stor kram Amanda