2008-12-17

Julpyssel

I brist på nya roliga saker att visa rotade jag rätt på litet gammalt i pysselskåpet.

Julgransgirlanger modell knasigare. Håller på att arbeta mig från hamstergenen jag bär på, så nu för tiden försöker jag att låta bli att samla på vartenda vackert fröhus och kärna jag hittar. Men för några år sedan var skåp och lådor fulla av skatter från naturen. Och så här kunde det bli när man blandade dem med pärlor.


Pumpafrön med röda pärlor. Och små glaspärlor blandat med chilipepparfrukter.


Fröhus från vallmo med slipade pärlor.


Granen var rätt hysterisk det där året. På alla kulor hade jag dessutom limmat torkade blommor. Vad säger man... trädgårdsnörderiet kan faktiskt gå för långt. :-D

8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, så dekorativa frön kan vara!
Det skulle jag nog inte komma på att hänga i granen, men jag kan tänka mej att det blev lite originell med dessa girlander!:)

Hoppas att du piggar på dej och orkar med julandet!
Kram
Lisa

Poppins sa...

Det var en rolig idé att dekorera med naturmaterial. Vallmokapslarna är verkligen dekorativa.
Läste att du varit sjuk. Det låter förnuftigt att dra ner alla måsten inför jul. Det borde vi nog alla. Hoppas i alla fall att du är på bättringsvägen och kan njuta av julen.
kramar från Poppins

Anonym sa...

Som sagt "Pyssel Mina" undrar när du kommer och hälsar på och pysslar med henne??..hon är i stooora pysseltagen!

Lilla Eken sa...

Har en burk pärlor här till Pyssel-Mina som stått sedan förra julen. Glömmer hela tiden att skicka med den. Du får skaffa henne ett skypekonto så kan vi pyssla på distans. Hmm... borde ju funka? Beror kanske vad man pysslar med.. men.. varför inte..? Kan ju ta ett glas saft ihop om inte annat. :-)

Angel.Pearls sa...

Åh, vad läckert -detta var ju helt i min smak!Speciellt det med mörka vallmofrön och slipade kristaller var fint!Annorlunda o kul med "ekologiskt" pynt! Fortsatt fin vecka// Eva

Marie//Tekla Maräng sa...

Vallmokapslarna med slipade kristaller är ju helt UNIKT och så läckert. Du borde nog smitta ner mig lite med din hamstergen. Tyvärr har jag motsatt gen; släng skiten är mitt motto. Vilket ibland inte är så lyckat.
Hoppas att du känner dig piggare!
Kram Marie

gulle hexan sa...

hej:)
tack snälla du för du skrev till mig.. så roligt..

menjag vet inte direkt vad masken hos mops kommer i från. . men mopsen har sitt ursprung i kina.
jag har åxo katter,två gammla feta :) men siamser är så härliga katter,, det hadde jag jätte gärna haft..
tack för du gillade lapptäcket,,
julkram.

gulle hexan sa...

glömmde säga.. hur härliga halsband...
jätte fina. . : D