2009-02-09

Hyllan ovanför diskbänken

Hyllan ovanför diskbänken är färdigmålad och belysning är på plats under den. (Belysningen syns inte på bilden, men är en vanlig platt skåpbelysning.) Konsoler och hyllplan från Silvan.


Den här bilden har jag visat tidigare, den är från början av augusti, när vi började med den här hörnan av köket.


Som ni ser så har det en gång i tiden, helt underst i alla tidslager, suttit två hyllplan på konsoler på nästan exakt samma plats där vi nu har skruvat upp våran hylla.
Känns bra på något vis att följa en husets tradition.


15 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, ni har verkligen avancerat! Så snyggt det blev! Det måste kännas jätteskönt, med tanke på de tidigare bilderna!

GRATTIS till avancemanget!
Lisa

gulle hexan sa...

hej igen:)
nämen oj så *prydligt å fint du har..*ser din hylla* fint kakel..åxo..
jag förstår att det är massa att fixa,när man gör iordning.
vi har ca: 90 kvm,,
och som du åxo säger.. är det inga gardrober här.ingen förvaring alls så man får hitta på..
håller med om att stor trädgård kräver alltid skötsel,,
ja men det är väl härlig att bläddra i tidningar;)
kram kram

Angel.Pearls sa...

Supersnygg hyllan blev! Många gulliga byttor du har där. Jo, visst var det läskig dimma i helgen i stan. Var visst mest inne o pulade..Fin vecka//Eva

gulle hexan sa...

på tal om datorkrångel..
min dator svartnar å stängs av titt som tätt. så man får starta om den för jämmnan.. har du samma problem?
o föresten.. mitt kök e så pyttelitet så det inte ens får plats med ett köksbord..
syrum har jag ihop med tvrum.o datarum.. så det är rörigt värre:)
kram

Anonym sa...

Jättefint!
Sys

Anna sa...

Visst är det kul när ett hus har en historia. Jag gjorde lite såna här saker i mitt gamla hus i Bromma. Det jag har nu är tyvärr för nytt för såna saker.

Kamomilla sa...

Hej!
Du frågade om mina spraymålade lampor. Än har jag inte märkt att de skulle lukta, men de har i och för sig inte hunnit vara på så länge att de skulle bli varma. Hoppas de inte gör det... =:0

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken skillnad och så fint det blev med alla byttor och fina plåtburkar:)
Kul när ni såg att det suttit konsolhyllor där förr...ja traditioner är trevligt ibland.

Skrattar gott åt din 6 * 6 bild i förra inlägget :-)
Visst var det lite läskigt med den där dimman? Jag som bor på en gammal sjöbotten vågade inte gena över ett fält för man såg inte vart man var.
Efter mitt förra inlägg och bloggrunda så lyckades jag få datorn totalt svart om jag bara visste hur så att man kunde undvika att göra samma sak igen.
Men nu är jag på banan igen och DU får svar på min blogg!
Kram Marie

gulle hexan sa...

läste du har satt stockrosor som grott?
hur? var+ när?
tog du frö? åå snälla berätta

gulle hexan sa...

tusen TACK!! snälla för fin bild å svar!!..man blir själaglad..:)
lycka till med dina plantor.
.. :)
jag tänkte på din öppna hylla.. som katterna älskar.:)
kan du sätta kycklingnät.. el.. hönsnät som vägg å baksida? kankse.. bara tips.. ifall du gillar

Lotta sa...

snyggt ! Jättekul att se "före & efter". Ni verkar händiga som attan !
:)

gulle hexan sa...

Go morron lilla ek..:)
nu e det jag igen..*omg*
vad skoj du gillade ideén till hyllan din...) härligt..
å å kostar det inte massor...
mysko problem du har med datan..'*skumt*
jätte roligt att du hadde nakenhund som favvo. då blir hon glad när hon läser ditt inlägg ska du veta:)
synd du inte kan ha sådan hund för erat väder..:( dom är så rara..
aha så tekla å jag har samma dataproblem.. jo det är hemskt irreterande.. när den stängs av för jämnan. ....
du har väl fått snö i dag kan jag tänka..här har vi i småland fått en hel del i natt...

kram kram..:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag har provat att övervintra bambun 2007/2008 för den plantan var helt fantastisk men det gick inte tyvärr. Nu i somras fick jag tag i ett riktigt uselt exemplar
skulle igentligen inte änns ha köpt det, visserligen blev den något piggare under sommaren men i mitten på augusti ville den inte mer och slängdes.
Kram Marie

Poppins sa...

Det ser charmigt ut hyllan!

jasonbob sa...

off white outlet
jordan shoes
kd 13
supreme outlet
golden goose slide
golden goose mid star
kd shoes
kobe sneakers
golden goose
golden goose