2009-02-08

Utmaning

Så var det dags för en liten utmaning. Denna gång kommer den från pärlugglan.
Utmaningen lyder: Visa sjätte bilden i mappen Bilder på din dator. (Finns det undermappar så leta så långt ner du behöver för att hitta sjätte-i-sjätte-i sjätte osv... )

Vilken tur jag hade, det hade kunnat vara vad som helst upptäckte jag när jag kollade efter sjätte bilden i mina bildmappar. Nu hade jag turen att den sjätte mappen i den här dators bildmapp heter "labbade" och innehåller foton som jag bearbetat i photoshop. 

Så här har vi nummer sex av sex av sex: hörnan nedanför min säng i sovrummet:


Är ganska nöjd med det här fotot, förstår att jag har sparat det. Och förstår också varför jag aldrig lagt det på bloggen, det är ju inte mycket till motiv; sladdtrassel och snytpappersrulle.

Utmaningen kan skickas vidare till sex personer.
Jag väljer att skicka vidare till (om ni har tid o lust):

Vi var en sväng inne i stan igår och stämningen var nästan lite kuslig i den djupa dimman. Har aldrig sett något liknande inne i själva Stockholm, det gick inte att lokalisera sig, det var som att vara i en främmande stad. Var och hälsade på en vän utanför tullarna på eftermiddagen och på hemvägen åkte vi vilse, två gånger! Det gick inte att se avfartsvägarna. Bilarna bara kröp fram på motorvägen. Ja, det var en märklig upplevelse...



9 kommentarer:

Anonym sa...

jag är med på utmaningen, men det kommer förmodligen inget inlägg om det förrän imorgon. Vad gäller novellandet - det gör alls inget om du skriver låååååååååååååånga kommentarer hos mig, det är intressant att läsa dem och ta del av vad andra tycker!

Anonym sa...

BTW - jag älskar din bild från sänghörnan! Den är så sann och ärlig och (ursäkta ordleken...) skit-bra komponerad :)

Lotta sa...

Ja jag är åxå med på noterna :)

Du fick ju tag på en väldigt fin bild i din sjätte mapp !!!

Lilla Eken sa...

Lotta: Ja, rena turen hade jag att det var nåt som gick att visa (fast annars hade jag fuskat, sån är jag! ;-)). Vilken maffig ros du hittade då! Otrolig textur den har, man får lust att sticka fram fingrarna för att känna på den... Roligt att få lite info kring bilden också, och att få veta att du haft en operaperiod. Jag tror jag hade en i sjuan, berodde på musikläraren i Gärdet... (som jag inte minns alls vem det var!)

Vera: Jag tittar in hos dig i morgon. :-)

Pärlugglan sa...

Underbar bild i din utmaning, härlig komposition. :)

Lika förvånad blir jag när jag ser om en sådan här serie och inte känner igen ett dugg av den scen som utspelar sig. Man börjar undra om dom lagt in extra avsnitt eller lagt tillbaka bortklippt material. Men antagligen så var det något som inte gjorde något intryck på en just då. Så det rensades bort illa kvickt medan andra scener sitter som etsade.

Anonym sa...

Nu är utmaningen gjord - inne på fotobloggen :)

Anonym sa...

http://philofaxen.blogspot.com - där samlar jag ALLA mina foton och många blir det :)

gulle hexan sa...

kära lilla ek...:)
vad dimmigt. rena london,dimman..
ja allt är lite märkligt här o var runt om i världen med klimat å sådant.. huuh.. man vill knappt tänka på det..

tack för du gillade mina burkar..
förmögenhet..haha..
ja kankse det.. dessa burkar å kaffekannor.. har jag inte direkt samlat eller köpt,,utan stött på.. under 40 års tid..:) så..allt har sin historia..
ja mitt hem.. e nog lite*knasigt* hopakok.. men. det funka.. i bland alafall...:)
vi har nog gissningsvis. lika stort som du..?
litet å smått.. men STOR trädgård..

kram kram..allt gott..
undrans om du stickar nu??
o ta in dina krokar för bövelen..:) rädda dets om räddas kan..

Lotta sa...

Ja jag är lite efter, så jag hade min stoora operaperiod förra vintern tror jag...