2009-06-24

Ett bra sätt att starta en dag

Läste häromdagen på bloggkompis Lisas blogg att hon känner sig rik just nu. 
Smaka bara på de orden; Jag känner mig rik.
Visst får man lust att känna så själv?


Beväpnad med sax tog således även jag en runda bland ogräs och sorkhål i morse. Jakt på eget guld.


Man behöver inte ta sig fram till regnbågens slut för att hitta skatter.


Grönt är vitamin för själen. 
(Vitamin A, B, C, D, E och vitamin Grön?)

Några örter hängdes till tork under kökstaket.


Väldoftbukett på ritbordet.


Idag har jag bara planerat in ett par timmars lönearbete, sen ska jag sätta mig med litet eget jobb tänkte jag. Har så mycket idéer jag vill genomföra och testa. Min hand är kompis med pennan just nu, det blir som jag vill, det flyter. Bladen jag ritar blir precis så snirkliga och vackra som de är framför ögat. Vässad blyerts.

10 kommentarer:

Mira sa...

Jah! Inte springa förbi!

linnea-maria sa...

Visst är det ljuvligt med buketter. Jag klarar mig inte utan blommor i vas hemma, det blir så mycket hemtrevligare. Har man ingen trädgård får man ta det som växer ute för stunden. och naturen är rik på det mesta . Kram /linnea-maria

Marie//Tekla Maräng sa...

Japp Det där är ett av dom absolut BÄSTA sätten att börja en dag på. Vilken vardagslyx och carpe diem känsla ja allt i ett faktiskt. Vilka ljuvliga små buketter. Är det schersmin du har på ritbordet. Vad skönt att pennan och du är ett. Lupinerna i vasen är så läckra.
Fika med katterna ute, mhm det är också härlig vardagslyx när den är som bäst.
Hundarna och jag har suttit under en stor ek och fikat inte alls långt ifrån oss, för övrigt den eken någon *jäkel* har eldat på som jag visade på min blogg. Tycker det känns så skönt att eken lever och frodas trots elden.
Kram Marie:D

Lisas torp sa...

Hoppas att det hjälpte - att du kände dej RIIIK alltså!

Du verkar i alla fall ha alla förutsättningar med alla vackra kvistar - både blommande och vitamin-gröna!

Men tänk bara detta ljuvliga väder - man tror ju nästan att man är rik på riktigt och har åkt på en solsemester i denna härliga värme!
Men du verkar jobba på ändå! Kul att det flyter på med snirklarna!
Ha det gott i grönskan!
Lisa

STENLYCKA sa...

Ja nu känner man sig rik att få bo i detta underbara land där alla kan gå ut i vår natur och njuta och plocka sig en bukett.
Så vackra blommor du har klippt av med din sax.
Njut av sommaren och ha det gott!
Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack. mhm jo jag är också in något slags ingemansland i mina tankar rätt var det är så är jag på landet
(Trosa) och drömmer och minns samt helt i nutid. Fast det brukar bli likadant för mig varje vår, sedan det såldes. Det här helt enkelt längtan och vanan att sedan jag var ett år ha vistats där varenda ledig tid tills jag blev 37år.
Kramisar Marie
Nu vet jag inte om jag änns vågar åka till Trosa utan att falla i gråt-
Låter faktiskt härligt med tvätt i dag med tanke på att det torkar så fort ute och luktar så ljuvligt.
Det är verkligen sommar med fladdrande tvätt på lina.

Anette sa...

Ideer, ja det finns det massor av hela tiden. men nu när solen är här vill man ju njuta också, inte bara jobba hihi

ha en fin dag

kramar @nette

hönemor sa...

Hej du, grönt är skönt, undrar hur många nyanser grönt det finns. Blomman du grônna på är en ulleternell, den är fin men den är bra på att sprida sig, lite ogräsvarning. Jag har just kommit in, har vattnat allt i nedre trädgården, det torkar så när det blåser och den här värmen, så dagen får tillbringas i skuggan med en virkning. Kram Katarina.

Marie//Tekla Maräng sa...

Hur har du det i värmen?
Tänker på det du skrev om din clematis i kruka, lever den (hoppas jag)?
Själv hasar jag runt och söker skugga.
Kram Marie

Mira sa...

Jag som varit granne med Selma varenda sommar i min barn- och ungdom har just hittat bloggen Granne med Selma. Dina bilder här påminner om hennes, tycker jag. Vackert!

http://grannemedselma.blogspot.com/