2009-06-02

Vårens sista gullviva

Har inte direkt varit särskilt kreativ de senaste dagarna, men lyckades iallafall få ner lite plantor i krukor i helgen.


Och så har jag målat några av krukorna i samma röda färg som fönsterfoder och ytterdörren har.
(Jag har flirtat en aning med gult i växtvalet till det röda. Ska visa sen när det vuxit upp lite mer.)


Innan gräsklippningen plockade jag in årets sista gullviva och några stjälkar förgätmigej från gräsmattan. De skulle förstås undersökas noggrant av isbjörn...


Och sen skulle de dras upp ur vasen...  (kolla hur snyggt han kilar in stjälken mellan huggtänderna).

En siames ska förstås ha en förgät-mig-ej vid sina fötter...


Tack för alla förslag i förra inlägget om växtval! Tror jag har en grov idé nu hur jag ska göra. Visar nästa gång.

9 kommentarer:

Lisas torp sa...

Helt, helt sagolika bilder på din isbjörn!!! Tänk att han är så intresserad av växter!:)
Gud, så söt han är!!!!!

Spännande att se vad du tänker fylla krukorna med. Själv ska jag nog ta mej en tur idag och handla lite växter till mina krukor.
Hit har inte regnet kommit ännu, men jag hoppas det blir, för här är faktiskt riktigt torrt.
Ha det gott!
Lisa

Lilla Eken sa...

Lisa:
Ja du vet hur man gör en flicka glad du; det är bara att berömma hennes katt! :-)

hönemor sa...

Hej du, vilken klok katt du har som plockar blommor för att dofta på. Nu har jag ett kort av pelargonien du grônna på. Kram Katarina.

STENLYCKA sa...

Vilken underbart söt katt som älskar blommor. Underbar bild.
Ha en bra dag!
KRAM

gulle hexan sa...

hallojs.. lilla ek:)
så jätte söt isbjörn:) himmlans härlig katt..
dina krukor blev läckra. kul att kunna fixa till det,,ditt bord som du har krukorna på är jätte härligt!!
själv har jag knappt tid ellr ork att skapa eller sy något vidare just nu..trädgård å rensning å gräsklippning tar så mycket tid..
å så målar jag vidare med rödfärgen..

stor kram!!...

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja, jag får väl fortsätta att göra flickan glad med att instämma i att herr isbjörn är för charmig. Vad fint du hade lagt in en rund bild med Isbjörnens sätta att ta stjälken i munnen, snygg både av honom och dig.
Tur det inte var min Tiger för han kunde inte låta bli att efter ett tag bita i stjälken, först sög han på stjälken så där fint men sen blev det för mycket så han bet.
Isbjörn vet hur han ska göra med förgetmiejen hihihi.

Skratt jo smörgåstårtor är en förtjusning som jag delar med dig, men som tur är så gör jag inte smörgåstårtor så ofta...:D

Gillar ditt planteringsbord!
Snyggt med samma färg på krukor som dörrar.
Kul och spännande att se vad du tänker göra där under trädet!:)
Ha det skönt, kram Marie:)

Ps Gullhexans förklaring till soppåsar kontra matkasse påsar får mig nog att tänka om i den frågan.

hönemor sa...

Hej du, fråga på du det är bara roligt, busken vid vägen är en rödbladig smällspirea, Diabolo. Den andra mörka är en Guldlysing, ska ta kort på närmare håll när jag har rensat bort alla nässlor i rabatten. Här har det stormat hela dagen så man inte vara ute och göra något. Kram Katarina.

Marie//Tekla Maräng sa...

Vi får väl starta en förening smörgåstårtans vänner eller något.
Låter som en bra idé med ett fik med smörgåstårta, undras om inte
Fåfängan har det.

Jo det blir nog inte dumt med ett kuddfodral med det nedre garnet. Men jag vet inte vad jag vill ha för mönster eller om jag bara ska ha slätt stickning och låta garnet i säg vara mönstret eftersom det är ömse om tunt till större bullar om du nu förstår vad jag menar.

Kram Marie!

Utblickaren sa...

Jag är betagen av dina katter de verkar ha så mycket personlighet och pondus samtidigt som de är såd är uuursöta. (Det är inte många ifrån människosläktet som lyckas med den kombinationen;) Gillar bildutsnittet också det syns att du har öga för det där!
Har´e gôtt i helgen nu,
/U