2009-08-11

Ögonblicksbild


Vilken skön o trevlig kväll det varit! Maten är uppäten (maken är en fena på att grava lax kan jag berätta), kaffet urdrucket, drömmarna provsmakade och osten i magen. Maken o svärfar sitter och svamlar över rödvinet, och svärfar har redan möblerat om i matsalen, ändrat min dukning och kritiserat mina hemsydda gardiner. Tjoho! :-)
Jaha... nu ligger det en lösgom på bordet också, tror att det är dags att någon går och lägger sig nu!!
PS. Ja, jag syftar naturligtvis på mig själv - ni trodde väl inte att jag menade någon annan? (Och du syrran, innan du frågar; jag är inte full! Jag har druckit ett glas De-alcoholized wine, ett glas alcohol free Kaliber, och fyra och en halv kopp kaffe! Och om sex timmar tänker jag stiga upp och baka frukostbröd!)

8 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja tror du har blivit smittad av en duracell kaninen. Om sex timmar tänker jag sova hoppas jag.
Men visst är det gott med nybakat frukost bröd.
Ja svärföräldrar är charmiga på sitt sätt. Fnittrar till och tänker på pappas lösgom som man hittade både här och där.
Titta är det där din pippi ifrån mässan i våras står?
Kram Marie:)

Med fingrarna i (j)orden sa...

Jag bara måste kommentera den enormt stämningsfulla bilden. Någonstans i dig finns nog ett lugn även om du verkar jaga på.. svärdotterssyndrom kanske?
Eva

STENLYCKA sa...

En så underbar vacker rofylld bild.
Du var morgonpigg du och därtill baka frukostbröd.
Jag minns min farmor hon gick upp klockan fyra och bakade bröd så att det fanns nybakt bröd på frukostbordet när övriga vaknade.
Ha en bra onsdag!
Kram

Lilla Eken sa...

Hinner inte svara just, men fick så mycket positiva tankar av Evas kommentar. Tack för den.
/I.

Maria Berg sa...

Blev det nybakt? Mina barn gjorde lite frukost till oss på sängen MEN när jasg väl kom ner så fick köket städas en timme.... MB

hönemor sa...

Hej du, är det den höga höstrubeckian som du har plockat in? Att petuiorna ser någorluda ut beror på att bilden är tagen för flera veckor sen. Finns det något bättre än att gå och rota i skogen, man blir så lugn i hôôve Kram Katarina.

gulle hexan sa...

god afton kära lilla Ek..:)
men vad behagligt ialfall....fotot är så fridfullt skön..:)
det låter som ni har det bra å trevligt:)

lösgom.. tänk ,,jag har letat fotos. på just lösgom i ett vattenglas,
kraaam:)

jasonbob sa...

irving shoes
hermes handbags
calvin klein
kevin durant shoes
jordan 1 off white
steph curry shoes
kyrie 6 shoes
longchamp handbags
pandora
canada goose outlet