2009-08-28

Recycling... sort of iallafall...

Moppebyrå + dörrknoppar + Nordisk familjebok:




Dörrknopparna satt i gamla köket. Egentligen hade jag kunnat tänka mig att behålla dem i nya köket om det bara hade funnits tillräckligt många (det var bara sju st.) och om maken hade kunnat övertalas till det.
Moppebyrån kommer från svärmor. Den har inte samma storlek som mina andra moppebyråer jag har ritsaker i, så det gick inte att ställa ihop dem. Udda.
Av Nordisk familjebok har vi två exemplar av första delen. Ett exemplar till klipp och klistra med andra ord.
Jag använde decoupagelack för att limma fast pappersarken med.

Resultatet blev något som på håll lite påminner om ett överdimensionerat proppskåp. Är jättenöjd.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin!!!
Åh vad jag önskar att jag hade ditt öga och kreativitet. Du skapar så udda,annorlunda,vackra och fiffiga saker av "ingenting".
Trevlig helg :-)

/Lillemor

Lilla Eken sa...

Puss på dig Lillemor! Tack för din uppmuntrande kommentar. :-)
/I.

Marie//Tekla Maräng sa...

Hehehe överdimensonerat proppskåp jaja kan bara säga att jag inte änns tänkte tanken.
För min tanke var oj vad fiffigt att ha sina pysselsaker i och kul med tidning och decopage lack som yta och ordentliga knoppar att dra i.
Du som brukar handla på Panduro vet du om dom har cellofanpapper?
Kramar Marie:)

Ps 1/3 av svampen på kantarellpajen är faktiskt köpt, det hade inte hunnit komma så mycket nya kantareller på *mina* ställen.
Just nu är jag på ståltrådsjakt i det Marängska huset, men som vanligt så hittar jag inte den ena storleken jag vill ha, så nog behöver jag en pysselbyrå alltid.

Birgitta sa...

Vilken härlig idé att ta till vara sånt som bara blir över och få det till nåt som blir snyggt och fungerar. Proppskåp, nej inte alls. En väl fungerande byrå skulle jag vilja säga.

Javisst har jag börjat blogga igen, det gick inte att sluta så tvärt med nåt som är vanebildande så jag fortsätter så länge det är roligt.

Och visst du, klart vi ska surströmmingsskiva! Alla andra förstår inte vad de missar. Kramar Birgitta

Dubbelörn sa...

Vilken underbart härlig idé och som blev hur läcker som helst!

Avundas din kreativitet...

Helgkram

Lisas torp sa...

Så nu har hon varit i pysseltagen igen! Härligt! Ja, moppebyrån är då helt oigenkänlig och de stora knopparna är ju jätteroliga!
Så praktiskt med dubbla ex av NF!

Jag har också några mobbebyråar - mycket praktiska för småsaker!
Tackar för för din rara kommentar hos mej och jag önskar er en härlig helg!
Här är lite som våtvarmt omslag kan man säja....!!!
Kramen
Lisa

Susanna sa...

Jättekul idé och så fint med bilderna ihop med texten. Om jag varit på besök tror jag att jag hade varit tvungen att läsa hela byrån. Det är något med texter, bara måste läsas och jag är knäpp när det gäller uppslagsverk, när jag inte har något att göra kan jag sitta och bläddra hur länge som helst - bara irriterande att jag glömmer allt så snabbt. Gillar decopage och du lyckades snyggt med byrån :-)

Kram

Utblickaren sa...

Herre j_vlar vad snygg/sött, vilken galet bra idé och genomförandet sen, gillar det skarpt! Som en stilfull parafras/flört med Josef Franks Florabyrå. Snyggt jobbat!
/U

Marie//Tekla Maräng sa...

Snacka om avslöjad direkt hahaha jo jag ska göra en krans om jag bara hittar den där ståltråden, annars får jag väl ta mig till en affär.

Aj nerv i kläm i axeln låter inte kul inte skönt heller för den delen.
Kom ni till Uppsala?
Själv var jag i Sigtuna på blixtvisit under dagen men att försöka ta sig dit kommunalt och hem igen samma väg samt hinna se något i Sigtuna på ca 4 1/2 är ingen större hit, det kan min mage lova. (Jag hade ingen hundvakt)
Kram Marie:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Javisst är det logiskt med necessären, jag har faktiskt letat just på sådana lite udda ställen.

Linnéträdgården!!! Nu blev jag alldeles grön vad kan det bero på tro? Kanske för att jag aldrig har varit där:(
Hoppas verkligen att ni tog lite bilder som man får se. Då kanske färgen på mig avtar lite grann.
Kramar Marie:)

Lilla Eken sa...

Tack alla för snälla kommentarer! :-)

Susanna:
Faktiskt hade jag en tanke just med textsidorna, att ha något att vila blicken på när man sitter vid arbetsbordet och väntar på något. På inspiration, på att datorn ska tugga klart.. ja, du vet?
Annars håller jag med dig om att det är märkligt att man aldrig kommer ihåg vad man slår upp i uppslagsuppböcker. Däremot helt värdelöst vetande i Metro, DET fastnar minsann. På mig iallafall.

Marie:
Jag och kameran var ovänner idag. Jag får åka dit igen bättre förberedd och med mer tid. (Idag blev det mest brus.) (Och halvjogging igenom.)
Fast jag tyckte trädgården var välskött nu. Ett tag var den inte så värst mycket det.
Annars tycker jag väldigt mycket om Linnéträdgården, jag trivs alltid när jag kommer dit.

/I.

Angel.Pearls sa...

Urläckert!//Eva