2008-06-01

Äntligen tillbaka i Huset!

Idag har maken slitit med den alltför klena gräsklipparen på det alltför långa gräset. Och jag har skruvat ihop ett par till Billy så att jag äntligen har hela matsals/arbetsrums väggen täckt av hyllor. Lagade världens godaste sallad till lunch och dessutom passade vi på att grilla på eftermiddagen eftersom det var så skönt att bara få sitta i skuggan. 

Back in the House again. I love to be here, but there are so much things we have to do. I always sleep like a baby all night when here, to tired to dream.
Below two pics from our bedroom. The bedroom is the only room in the house where we don't allow tools to gather. (They seem to be everywhere else these days. ;-))

I sovrummet försöker vi ha det "lugnt" trots röran i resten av huset. Varsin säng, varsin liten matta, varsin sänglampa, varsin pall (omaka) och en liten vägghylla till mina böcker. Och en byrå för våra kläder (vi har inga garderober än). Det enda pyntet i rummet är en ljusstake i fönstret som jag köpte på Myrorna för fyra, fem år sedan. Och en stor, tung glasskål som min man har gjort för många, många år sedan. Den skulle han slänga, men se det fick han inte. Kunde inte låta bli att ta hit den för att se om den passade in här. Det gör den egentligen inte, den är för stor, men den står ändå ganska bra just nu på den hemska IKEA-byrån i plast från 80-talet.


I trädgården här blommar just nu kaprifol. Jag har tagit in småbuketter i vartenda rum utom köket. Det doftar sagolikt.


Inga kommentarer: