2008-06-29

Lite matt

Är en aning mör i kroppen just nu. Trodde att jag skulle ha lite trevliga bilder på min nya arbetshörna att visa idag, men icke. Bordet (omålat på bilden nedan), visade sig vara samarbetsovilligt. Det har stått i vårt fuktskadade förråd och när jag började slipa det lossade stora sjok av någon slags fernissa. Det gick inte alls att bara att sandpappra av innan målning, utan jag blev tvungen att spackla också. Så det står på tork nu. Sista lagret färg i morgon. 

Kraftigt underexponerad bild, men den visar så tydligt vilket slags väder vi haft, så jag lägger med den ändå.

Roade mig med att söka vattenslangshållare på nätet. Hittade en annan i gjutjärn (nedan) för ett betydligt bättre pris än den jag tittat på förut. Men jag vet inte... Jag brukar normalt inte köpa saker som jag inte verkligen vill ha. Men nu är jag lite sugen på att få min "planteringshörna" så trevlig det går. Utan att lägga ned alltför mycket möda. 
(Är det någon som sett någon annan snygg vattenslangshållare i gjutjärn så skriv gärna en rad.)

Bilden lånad från Bostället Sköna Ting. Vattenslangshållare, 149 kr.

Inga kommentarer: