2008-07-01

Regn idag

Idag har det ösregnat hela dagen. Istället för att fortsätta att slipa och måla har det alltså blivit inomhuspyssel.

Det här är "garderoben" i sovrummet. De tidigare ägarna hade tänkt att montera skjutdörrar här framför alkoven som de fått genom att ta yta av ena kattvinden. 

Normalt står det fullt av väskor och kassar här när vi är i stugan. Det är så tradigt att se dagligen, men vi har inte hittat någon "färdig" lösning vi gillat ännu. 

Nu fick det bli så här istället. Ett provisorium, men ååååh vad skönt att slippa se alla påsar...
Har ingen aning om var man köper billig metervara här i trakten så det blev ett besök på Jysk istället där tre stycken vita underlakan inhandlades. Skruvade upp krokar i alkovens sidor och tak och spände fast en plastöverdragen ståltråd. Nu kan vi gömma allt möjligt här bakom. Extra kuddar, filtar, flera krokar för upphängning kanske.



Förstå hur kul kissarna tycker att det här är... Tivolivarning!


Fick en present för en tid sen av min make. Han kom hem med den här korgen med ihopsamlat skrot från föräldrarnas källarrensning. Jag vet inte om det är något fel på mig, men det här är nog typ det bästa man kan ge mig, jag börjar snudd på hyperventilera av upphetsning. 
Nu var det inte några större skatter här tyvärr, men det är ändå väldigt trevligt att ha. Något ska nog kunna användas här i stugan tror jag.


Inga kommentarer: