2008-07-28

Pinkspotting (2)

Hmm.. måste försöka att låta bli att lägga ut fler sådana här bilder, men jag vet att det roar släkten iallafall.

Kom in i köket mitt på dagen igår och då såg det ut så här:


"Kan du ta den här!!!"
Va, vadå, var kommer rösten ifrån? Men hjälp, hur ser det ut där nere egentligen!?


Stooort utrymme, nästan så att man skulle kunna inreda en våning till därunder. (Eller, njaa, jag överdriver kanske lite nu då.. Men det går att gå runt där nere iallafall, även om man inte kan gå upprätt.)
Hur som helst betyder denna upptäckt att vi kanske inte behöver bryta upp hela toalettgolvet oxå, för Röris kan förmodligen göra det mesta underifrån. Det är BRA nyheter.
Konstigt, jag blir riktigt pigg av sånt här. :-)


Pinkspotting (2)

Det här tyget hade min mamma som brickförvaring när jag var liten.
Nu när brickskåpet revs ut från vårt kök så tog jag fram den och hängde upp provisoriskt. Jag tycker att det blev fiiint. Skulle gärna ha kvar den i framtiden men vi har ingen vägg att hänga den på.

2 kommentarer:

Poppins sa...

Det var en rolig bild! Tänk om det finns karlar under vårt golv också... eller hustomtar i alla fall.
Tänk, jag hade glömt att man förvarade brickor på det viset. När jag var liten hade mamma också sina brickor på väggen fast jag minns att det var ett fult virkat brickband. Kanske jag hade tyckt det var snyggt idag. I vilket fall som helst så är det ett smart sätt att förvara brickor på och ditt bricktyg är jättesött.
kramar från Poppins

PS Jag har en utmaning om böcker till dig på min sida. Om du vill, förstås...

Hem och Lycka sa...

Hihi, kan tänka mig att det kändes lite speciellt att bli tilltalad av de underjordiska ;-) Söt brickhängaren, nåt liknande har farmor ockoså haft. kram!