2008-07-20

Tips: Snabbfixa bordet

En snabbis idag; Jag fixade till det nymålade köksbordet litet.


Bordet är målat med en helmatt färg eftersom det från börjat var tänkt att användas som arbetsbord (och jag vill slippa slitsamma blänk i ögonen när jag jobbar). Ett matt, vitt bord i köket var ingen bra idé. Kaffe, te och bär lämnar fläckar som är svåra att få bort. Så en vaxduk (svart, enfärgad) inhandlades. Och det såg himla töntigt ut ända tills jag häftpistolade fast den under bordskivan.
Nu är det så lyckligt att bordet är från femtiotalet, så säkert påverkar bordets design att det blev så bra som det blev.
Ett klart plus är att man slipper att duken glider runt på bordsskivan.

(Och hörrni - det gråa på golvet är vare sig grus, lera eller kattsand; det är bitar av golvpapp som sitter kvar efter att vi rev ut plastmattan. :-) ) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev!

Lisas torp sa...

Så läckert bordet blev och vilka jättevackra stolar ni har!!!

Himla bra idé med vaxduken du!!!

Tackar för titten hos mej också!
Nu är jag på "banan" igen!:-)
Ha´t bra!

Kram
Lisa