2008-07-24

Utmärkelse/Award

Ja jösses, jag har fått en utmärkelse jag. Av Lisa på torpet som har en av mina absoluta favoritbloggar, Lisas Torp. Tack snälla, rara Lisa! Du anar inte vad glad jag blev! :-)

Nu är det ju så att man ska skicka den vidare också, och det skulle väl bli lätt, trodde jag. Innan jag började titta igenom min länklista. Som tur är fanns det en liten "bruksanvisning" med om hur den ska utdelas; det är nämligen inte vem som helst som får mottaga den här ynnesten, utan så här funkar det:

Who gets the "Brillante Webblog Award"?
Websites and blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy. 

Here are the Award Rules:
1. The winner can take the logo.
2. Place a link to the person that sent you the award.
3. Give the award to at least seven other  Blogs.
4. Put a link to these sites on your Blog.
5. Write a comment on their Blogs that they've won an award. 

I will give the award to:

Lilla Kamomilla - Varje inlägg är en njutning och det finns ingen hejd på hur vackra de mest alldagliga föremål blir i Kamomillas vård. 

Poppins - Poppins har ett öga som noggrant studerar sin omgivning och sen låter sin kamera fånga det hon ser. Och så är hon bra på att låta oss besökare bli intresserade av samma sak som hon själv är; en riktig ambassadör för rosor!

Blomsterverkstad - Ännu en de vackra bildernas mästarinna. Kan inte säga mer. Jag får ont i magen av att besöka den här bloggen. :-)

Ljuvligt hemma - En ung dam som har öga för det estetiska i tillvaron. Snygg blogg, och snygga inlägg. Som en vacker inredningstidning som man kan gå tillbaka till många gånger och hela tiden hitta nya saker i. 

Vintage - Jag tror kanske att Johanna inte vill ha några utmärkelser. Men hon får en iallafall. För sin fingertoppskänsla. Och så att hon inte glömmer hur uppskattad hon är.

Sture - The dark Horse i denna samling. Kan man annat än belöna den mest intelligenta katten på denna sidan Karlavagnen - han till och med bloggar själv!

Ornamental - A bit of zen. Can't get through the day without my daily dose. Love Ninas words, and love Ninas pictures. Simply the best. :-)

Jag vet att flera av er har fått den här utmärkelsen tidigare, men ni får den av mig oxå.

 

6 kommentarer:

Lisas torp sa...

Kul att du antog utmaningen och spännande att se bloggarna du presenterar här! Så glada de ska bli över alla fina ord...!

Ja, visst är det spännande med växtlighet - den lever sitt eget liv och saker dyker upp där man minst anar! Min trädgård är som ett enda äventyr varje sommar när man ser hur saker har flyttat sej.

Det där receptet verkar ju livsfarligt men gott!!!

Självklart får du mejla mej - lisastorp@yahoo.se

Håller med om att värmen påverkar hjärnan och att man inte får mycket gjort, men då får ju latmasken sitt och man kan bara sitta under"korkeken" och vegetera eller läsa...mmmm, så skönt!
Aktiveterana får ske på kvällstid - igår slet jag upp en ilsken vildros som vägrar lämna rabatten och den kämpade emot allt vad den orkade, men jag tror att jag vann...!!:)

Ha en riktigt skön och lat dag!!
Kramar
Lisa

Kamomilla sa...

Tack snälla du, det är ju så man blir rörd över dina ord...
Jag har fått utmärkelsen tidigare, precis som du anade och har gjort ett pricipbeslut att inte föra untmärkelser vidare. Men anyway är jag djupt tacksam att dina tankar gick till mig när du ville skicka den vidare. :)

Kram, Kamomilla

Sture sa...

Lilla jaaaag, bland alla fina bloggar! Tack! Jag är så glad att jag inte kan sluta skutta!
Och tack lilla eken för din sköna blogg, läser den ofta.
Stooooor KRAM från Sture!

Anonym sa...

Tusen tack för utmärkelsen & dina fina ord om min blogg... det värmer verkligen! Du satte verkligen guldkant på min dag! Kram kram.

johanna sa...

Hej
Tack goa goa du!!!! Blir såå glad ,o vad fint du skrev om mig blev riktigt rörd...TACK!!!!
Kraaaaaam

Poppins sa...

Tack så mycket! Jag blev jätteglad över dina fina ord.
kramar från Poppins