2008-07-04

Sydag

Det var så mycket jag skulle fått gjort idag, men det här är det enda som är färdigt, två kuddfodral till soffan.


Jag älskar dessa gamla vitröda handukar som vi har massor av, fler än vi kommer att nöta ut under vår levnad misstänker jag. Så såg jag en bild i en veckotidning på en av Ralph Laurens nya kollektioner och föll helt handlöst för det här blåvita köksrutiga bäddsetet (nedan). Så jag korpade idén till vardagsrums-soffan.
Himla fint o somrigt tycker jag att det blev. 

Bilden lånad från Ralph Laurens hemsida.

Håller på att sy ett överdrag till soffan också så att jag slipper att ha en filt över den för jämnan. (Jag är en spillare, så fort något är rent dräller jag på det.) Och så har jag pillat med en massa småsaker, som att sy in trådar på handarbeten och lagat ett par dukar. Det har varit riktigt skönt med en inomhusdag utan slipdamm.

Vad trevligt att få lite kommentarer. :-) Tack för dem. Roligt att veta att någon är här inne emellanåt. :-)


4 kommentarer:

Joakim sa...

Men det ær ju brilljant ju Sickan om du spiller i soffan så ær det ju bara att torka sig med kuddarna??

Joakim sa...

Du! jag kommer førbi under helgen med kameran och gør ett hemma hos repotage hos er ! bara så du vet...
eller vi syns væl inne i stan o gør upp med Mao antar jag?

Lisas torp sa...

Oj, så duktig du är - kuddarna blev ju super!! Har själv haft såna funderingar, eftersom jag har massor av gamla röd/vita handdukar i riktigt linne dessutom!

Så du är både en spillare och pillare, men det är väl en bra kombination!

Ser att du gillar Philip Glass - en av mina favoritet också, då tycker du säkert om Arvo Pärt också - ännu en minimalist! Om inte annat så lyssna på hans kompositioner - rogivande och skönt!

Jajamän, då länkar vi varandra!:)
Ha det gott i sommarhagen!

kram
Lisa

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men vilka söta kuddar, smart att fixa själv RL är ju inte så billigt.. hi hi
Kram Kram