2008-07-09

Kattpuff

Regnigt och pysseldags igen. Idag blev det en present till kissarna.


Jag använde ett lite tjockare fleece-tyg som jag köpt på Panduro. 
Och så här gör man:

Pilarna betyder att man ska stoppa in fyllning innan man syr ihop på dessa ställen.

Man kan fylla med kuddvadd, men den här puffen är stor, drygt 70 cm i diameter, och jag är en notorisk återvinnare, så jag strimlade tre gamla urtvättade sweatshirts och fyra dito t-shirts från trashögen. Istället för att betala en hundring för fyllningen så blev den gratis.


Voila! Pris totalt ca 50 kr. Jag fick precis det tyg jag ville ha, puffen är härligt tung och bäddvänlig, och går att tvätta i maskin och köra i torktumlare. Stor nog att rymma minst tre katter.


6 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken härligt liv det måste vara att vara katt hos dej! Helt underbar bädd detta!!! Och så snygg dessutom! Katter är ju fåfänga dessutom...har jag förstått, eller...?!:) Den här verkar då ha accepterat den nya puffen helt och hållet och gjort den till sin - helt på katters vis..! En livsnjutare av stora mått!

Skagbaggen ja...hm....tycker nog att den påminner oroväckande mycket om den som finns i min bod, eller kanske t.o.m i själva torpet...kan det vara husbocken själv!!?? Huvva!!!

Ha det gött tjejen och det var en himla smart idé med kattpuffen - man tager vad man haver ju!!!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Ser jätteskön ut och jag vet en liten herre som skulle älska en sån. Tack för tipset!

Anonym sa...

Hmmm, japp håller ju med ovanstående, att det ser ut som en Husbock...men vad gör det om den bor i äppelträdet???
Bara inga vägar in i huset leds...typ ring leden kanske slulle vara något att tänka på?
Så många inlägg du gjort!! Måste ta mig tid tii att studera dessa i helgen
Må gott
Ribban

Anonym sa...

Vilken fin bädd!
Jag tänker inte visa mina katter för då kommer dom bara att bli avundsjuka.
För att ha semester så är du väldigt produktiv :-)

Lillemor

gulle hexan sa...

hej..
jätte bra tips.. sådan ska jag sy till våra hundar.. tack tack:)

Unknown sa...

TACK! Har letat efter ett perfekt mönster till en sådan sedan mina illrar kraffsade sönder puffen jag fått av uppfödaren.