2008-07-30

Pinkspotting (3)

Pinkspotting (3)

Liten handsydd påse. 
Fick en sån lust att testa att sy såna här knollriga blommor man ofta ser på amerikanska lapptäcken. Men det gick inget bra. Hade för tjockt tyg. Får testa igen med ett tunnare tyg. Gjorde en liten påse av arbetet när jag ändå var i farten. Gillar att sy för hand, det blir mjukare, mer följsamt.

Jag har fått en så rolig utmaning av Poppins. Ska se om jag kan ta itu med den ikväll. 
Nu ska vi kakla ovanför spisen. (Vi har införskaffat en sån där fånig bordsfläkt som både surrar och gnisslar, så det ska bli spännande att se om det underlättar arbetet idag eller tvärtom gör en galen.)

4 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilklen jättesöt påse du har gjort! Tycker inte alls den ser klumpig ut! Flinka fingrar har du ju!
Tog också del av förra inlägget om renoveringen!
Det verkar ju jättespännande och något blir ju ändå gjort verkar det som! Häftigt med näven dom dyker upp ur underjorden där...! Måhända en hälsning från Hades...:-)!
Nåväl - ordet AVLOPP har ingen god klang i mina öron - saknar helt avlopp liksom....illa, illa...och ikväll blir det dusch på trappen med mörkret som skydd! Mitt s.k. avlopp har pajat helt..! Så - vilken lycka att få ett avlopp...!

Pinkspotten från mej dröjer nog lite - men det kommer - jag lovar!!

Kramar
Lisa

Lisas torp sa...

Mitt avlopp - jodu, jag har en s.k. specialare där! När jag skulle fixa dusch i andra änden av huset (jfr med köksavloppet) hittade vi inget avlopp så en extra pump installerades som pumpade avloppsvattnet till köksavloppet - mycket smart! Men...nu är det förmodligen igensaggat där och vattnet i duschen står stilla i flera timmar efter dusch och jag måste rensa det hela på något sätt...då blir det enklare att stå under stjärnorna på trappan, som jag just har gjort! Det känns helt underbart, trots allt - lite knäpp är jag nog du....:-)!
Apropå avlopp då....! eh...!
Just nu - jättefräsch alltså!!

:-)
Lisa

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

åhhh vilken härlig hängmattebild... Och gubben är inne och kaklar hi hi... nej men man förstår att de inte går att jobba i denna sköna värme....
visst e de en härlig hög jag har... jag gillar också den som den är....
Kram Linda

Lisas torp sa...

...jag väntar helt enkelt tills det är mörkt och är det dessutom stjärnklart är det ju en extra bonus! Jodå, jag njöt av stjärnhimlen igår - vilken känsla att stå där helt näck under stjärnorna, inte mycket som slår det!
Nu är klockan drygt 22 och snart är det dax. Jag har klippt gräset så kläderna känns limmade på kroppen - guuud, så skönt det ska bli!
Håret måste också få sitt - det blir nån balja också imorron..!
Härligt och lite ursprungligt liksom!

Ha´t så bra!
Kram
Lisa