2008-06-21

Vår midsommar

Laddade rejält i köket inför midsommaraftonens traditionsenliga långutflykt med bilen. Bakade och grejjade i fem timmar innan det blev klart att ge sig iväg. Långt åkte vi. Och hungriga blev vi.
Vi funderade på att stanna här, i blåbärsskogen:

Och vi funderade på att stanna här, vid det kilometerlånga blåklintsfältet:

Men det är samma visa varje år; det är nog ännu vackrare runt nästa krök, vi åker en bit till. 
Och var hamnade vi då till slut? Jo, vid en rastplats vid Hjälmaren. Precis bredvid motorvägen. 
Vid bordet bredvid satt en överförfriskad familj med husvagn. De tyckte att midsommar ska firas med årets schlagerlåtar på högsta volym. Och de tyckte om att sjunga.

När vi hade plockat upp allt (jag kom till och med ihåg att ta med mig en duk i år) och precis hade tagit första tuggan av lökpajen och sillen så kom störtskuren. När vi hade rafsat ihop alla våra saker och slängt in dem i bilen igen var vi helt dyblöta. Så där satt vi i bilen, ångandes, med vår picknick. Och såg ut på en parkeringsplats.
Så det börjar nog bli tradition det med, vår totala oförmåga att välja trevligt ställe att stanna på. 
Men vädret kan väl knappast skyllas på vårt dåliga omdöme iallafall. Hoppas jag... ?

Har väntat på långa regniga kvällar för att ohämmat få ägna mig 11 timmar 80-tals nostalgi. Men nu när det regnat i tre dagar så är jag så trött att jag inte ens orkar lägga mig i soffan...


Nåja, i morgon ska jag vara pigg, för då får vi trevligt besök. Längtar dit.

1 kommentar:

Ögonfröjd sa...

Hej!

Tack för påhälsningen i min blogg.
Tycker din blogg är väldigt trivsam att vara på.
Det känns som om det finns lite magi på din sida, spännande och väldigt vackra foton.
Hoppas du hade en bra midsommar!
Vi "ses" igen!

Varma solstrålar från Linda