2008-10-12

Inspiration & Donnan

Längtan efter Donnan blev oss övermäktig och vi lämnade Huset en dag tidigare än planerat. Så där står lampfoten kvar och det dröjer nog ett tag innan jag får tid att ta itu med den.

Men jag tänkte att jag skulle visa den bild som inspirerade mig att köpa den:

Sida ur senaste numret av Country Living US edition

Amerikanska Country Living  handlar förstås till största delen om halloween denna månad. Lampan nere till höger i bild har nåt... Jag funderade på vad det var, och till slut kom jag fram till att det inte är lampan i sig, utan färgerna i den ihop med alla andra färger på uppslaget jag gillar. Så jag tänkte att varför inte köpa en billig lampfot i trä som man kan måla efter lust och säsong. Orange nu. Röd, grön eller vit till jul. Knallgul till påsk. Och lampskärmen kan helt enkelt vara vit. Eller svart. Eller så köper man en ståltrådsstomme och byter tyg på den efter säsong också. 
Lampan blir inte en statisk del av inredningen, utan den blir pynt.

Vi får se hur det blir. Någon halloweenlampa blir det nog inte i år, jag tror inte jag kommer att hinna. Men något halvknasigt (hellre än stiligt) borde jag väl kunna hitta på till jul. (Eller så blir hela alltet korpsvart och hamnar ovanpå skåpet.) (Fast det skulle ju vara roligt att prova att klä både fot och skärm i papper också... !)


Ta-daaa! Här är hon, vår madonna Donna, eller Lady Madonna som hon heter i stamtavlan.


Som alla kattbebisar så somnar hon rätt som det är och lite var som helst. Inte helt lätt att balansera på huk utan stöd för händerna med en sovande kattunge i knät och samtidigt fota... Ska plocka ut henne ur bokhyllan (där hon just nu lagt sig ovanpå makens datatidningar) och se om hon inte vill ligga och kramas i min säng istället...

5 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilket underbart uppslag i den amerikanska tidningen. Är själv väldigt sugen på orangefärgade toner just nu i inredningen. Hittills har jag bara vågat mig på att plocka in prydnadspumpor, den sista krassen från trädgårdslandet och sådant, ha, ha, men nu undrar jag om det inte ska bli mer... Orange är så snyggt i kombination med svart också! Vilken fin presentation du har förresten! Jag som kommer från Blekinge, med många ekar omkring mig och dessutom med ekens som landskapsblomma (vi har både ek och kungsljus...)tycker också att det är något magiskt över ekar.

Kramar från mig

Dubbelörn sa...

Äntligen kom förklaringen! :) Misstänkte väl att det hade med något djur att göra ;). Trodde nog inte du skulle gå i taket av religiösa ikoner *gapskratt*.

Gillar också accenter så iden m lampfoten var verkligen bra.

Tack för tipset, har noterat i kalendern. När tid finnes, häng på låset fredag kl 13!! Har de möbler också??

Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

AHA...trodde väl inte riktigt att det var en madonna ikon ni längtade så efter.
Sååå fin hon är, förstår verkligen att ni har längtat innan det var dags att få ta hem henne.
När jag ser sådana här bilder längtar jag efter katt igen. Just nu har jag två hundtjejer som förgyller mitt liv.

Det där med en lampfot att måla om då och då var ingen dum idé.
Ska bli spännande att se hur din blir.

Klappa Madonna ifrån mig.
Önskar dig en trevlig vecka.

Anonym sa...

Jisses vilken söt liten tjej! Hoppas det kommer många goa kissefoton!

Lisas torp sa...

Jo, lampan blir säkert bra när du får sätta tänderna i den - svart eller röd eller vit - whatever!!!

Lilla Donnan är ju bedårande och så tröttgosig hon är på kattungars vis, msn smälter ju direkt!

Ha´t gott i kattlådan!
Kram
Lisa