2008-10-15

Loppisduken

Här är duken jag hittade på secondhand i helgen.
Den dämpade röda färgen passar jättebra in hos oss. Och mönstret är originellt. 
Den här inspirerar mig. Gör mig lycklig. Får mig att vilja ha kafferep, att fira födelsedagar, att äta hembakt bröd, att...

Skymtar på bild gör också denna veckas bukett. Jag fyllde hela vita porslinsskålen med kärleksört. Det blev maffigt.

Donnan håller på att göra sig hemmastad. Hon hjälper mig vid datorn, ändrar och skriver om saker mest. Jag tror att hon ska bli författare när hon blir stor, hon verkar ha mycket hon vill berätta om.
På nätterna ligger hon vid min huvudkudde och när jag vaknar till och säger "hej Donna" säger hon "määäao?" (Jag har fått för mig att det betyder "vi somnar om nu va..?")

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Skulle också ha fyndat duken om jag sett den först ;). Det här är en färg som också tilltalar mig.

Men visst kafferep!! När ska jag komma ;)

Här är så vackert just nu. Dimman, färgerna o ljuset...

Kram

Lisas torp sa...

JÄttevacker duk du fyndat och så väl den passar med kärleksörten.
Kafferep - jo, jag hänger med i tankegångarna!:)

Så kul och inspirerande med en sällskaplig Donna som dessutom gillar att somna om! Sådana "Donnor" inspirerar verkligen till vila. Själv blir jag sömnig och avspänd med en sovande katt. Finns något mer rogivande!!!

Tack för rara ord hos mej!
Det gläder mej att ni haft det gott vid husknuten! Det ska jag ha i helgen nu - då blir det torpet!

Ha det gott och hälsa Donnan!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Vilken vacker duk... älskar färgen :)

Marie//Tekla Maräng sa...

Det var en orginel och en härlig färg på duk så här på höstkanten.
Kafferep...ja, tack om det går tåg till ditt ställe.

Donnan verkar vara en riktigt go katt som vill somna om. Katter låter ju för härligt när dom *kurrar* och *spinner*.