2009-01-29

Påbörjad strumpa

Som jag sa - jag har aldrig stickat någon strumpa förut. Men nån gång ska vara den första. Tyckte dock att det skulle vara att göra det en aning för lätt för sig att bara göra slätstickning så jag valde (ur min mönsterbok) ett enkelt hål/flätmönster som är delbart med skaftets maskantal och har stickat mönsterstickning på skaft och fotens ovandel. Nu är det bara fyra varv mönsterstickning kvar och sen ska jag börja med tån som får bli helt slätstickad, som hälen.
Jag blir sugen på blodgrape juice av dessa färger...!
Nä, nu måste jag fortsätta jobba, måste bli klar med två illustrationer idag!

Hittade så läckra strumpor på en stickblogg. Tänk när man blir så duktig... 

9 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Å den som ändå kunde dricka blodgrape jucie som är så gott, är tyvärr super allergisk mot alla citrusfrukter.
Du, aldrig stickat strumpor förrut, det märks inte. Jo jag har väl stickat en massa strumpor i mina dar, ska kolla om jag har kvar mönstrena på dom. Vilken härlig stick sajt du länkade till. Lite festligt för i den stick-gruppen där jag lärde mig sticka för ca 8-10årsedan så kallde vi oss för anonyma stickare efter som vi alla var totalt maniska och ha galna efter garner och nya stick objekt.
Tilda har en mjuk jacka på sig och kjol med förkläde och håller en ros i händerna. Ska försöka låna någons kamera när hon är färdig.
Hoppas det går bra med dina illustrationer och att du får tag i den rätta känslan.
Ha det bäst. Kram Marie:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo, jag förstår vad du menar angående sockan. Jag lovar att leta för jag vet att jag har stickat sådana.
Kaka med citron i kan gå bra. Det är klart värre när det ska var i såser och grytor. då får jag ta bort den helt eller filura ut något annat att tillsätta. Jag som älskar citrusfrukter fick totalt slag för ca 20 årsedan när allergin slog till första gången.
Det yttrar sig genom att hela munnen och halsen svullnar igen. så med hjälp av taxi ifrån mitt då varande jobb i Hammarbyhöjden till SÖS, så fick chaffisen gå med in och tala om vad det var för fel, kunde nästan inte andas alls utan kördes i illfart med rullstol till närmaste rum. hua.
Kram Marie

Lisas torp sa...

Ja, blodgrapejuice är precis på pricken!

Jättesnyggt blir det och med flätmönstret också!

Himla inspirerande du!
Kram
Lisa

Anonym sa...

jösses - du går ut hårt du! Snyggt blir det oxå!

gulle hexan sa...

men!! vad snyggt!! vilka sköna färger. och ! är deta första sockan du stickar?? kan knappt trot!!,, den ser ut att bli hur fin som helst!!..

Angel.Pearls sa...

Superfina strumpor du stickar -läckert garn! Underbar soffa o slagbord du visar bild på! Fin helg// Kram Eva

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vill bara börja med att säga att jag alltid blir så glad för dina kommentarer! Det är så roligt att ha några läsare som åtevänder till min lilla blogg. jättehärligt garn på de där sockorna! Du verkar vara födda att göra det där;) Väldigt bra för att vara första försöket.

Ha en skön helg. Hoppas att ni får den efterlängtade solen!

Stor kram Amanda

Majas skafferi sa...

Hej! Roligt att läsa i ditt tidigare inlägg om John Hurt och "elefantmannen"..även jag rankar den som min värsta gråtfilm!
Speciellt känsligt blir det i en scen när han säger nåt i stil med:
I´m not an animal!! I´m a human being!! Då blir det bara för mycket.Skall passa på att se den nästa gång jag behöver "lätta på trycket" lite..

Annika Christensen sa...

Sticka kan jag tyvärr inte men jag kan njuta av dina bilder iallafall.
Tulpanrabatten ummmm..snart är vi där. Ha en bra dag.
Annika