2009-03-05

Fördelen med att fylla 47

Fördelen med att fylla år är att man får vacker blombukett av maken. Orkidétulpan ska de visst kallas, de här fullkomligt sagolika högstjälkade skönheterna.




Brorsan och hans dotter kom med ett spännande platt paket som jag nog hade gått bet på även om jag hade suttit och klämt på det till domedagen. En hoppfällbar pall! Liten och nätt, inte mer än 5 cm djup i hopfällbart skick. Visst är den söt!? Inköpt på Ica av alla ställen.
Himla praktisk när man ska nå till högsta hyllorna i köket.


Nackdelen med att fylla 47? Jag tycker att mina knän börjar se lite sladdriga ut. Hur sjutton tränar man upp köttet ovanpå knäskålarna...?

21 kommentarer:

gulle hexan sa...

Grattis på födelsedagen..:)
vilken fin pall!! så praktisk åxo..kul att maxi hadde sådant roligt.. gulligt att du fick tulpaner av maken..:)jätte söt färg..
jag fyller åxo år i mars.. härlig månad..:)
Kram...

Lotta sa...

Grattis & hurra :))))

Fantastisk gullig praktisk pall & så fina blommor !!!

Knäna kan nog bli spejsiga om man lindar lite silvertape runt... fast kanske inte så skönt..

Kram /// Lotta

Sture sa...

MJAAAAAAUUUUUUUUU!!!!!!!
(= JÄTTEGRATTIS!!!!!!!)

Många, många, jättejättejättemånga kramar
från Sture

Lilla Eken sa...

Vad ni är snäääällla!!! :-) Tack! :-)

Lotta: Ha hahahahaha! Tack för tipset! :-D

Susanna sa...

Grattis på födelsedagen!
Kramar Fredrik och Susanna

gulle hexan sa...

jo då:D
så klart.. 14 mars.. tror jag blir 52 har slutat räkna du vet..... uff... man blir knäsvag.. helt klart:)
kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj, här missar jag födelsedagen med ca 58 minuter och inte har jag någon blomma jag kan knöla in är på kommentarsfältet.
Hahaha knäskålsgympa. Du får väl känna dig ung när du bloggar med mig som är ett helt år äldre och ett gäng dagar.
Vilken blombukett, stilig.
Läcker pall.
Hurra, hurra och ett stort GRATTIS.
Kram Marie:)

Dubbelörn sa...

Stor GRATTISKRAM till dig! Tulpanerna var ljuvliga... o pallen hur söt som helst.

Här finns en som är kort i rocken så den pallen ska jag kika efter på IKEA ;).

Knäsladder... herre gud bruden det där är bara början! *asg*

STor varm kram

Dubbelörn sa...

IKEA??!! Jag menar förståss ICA!!!

Lisas torp sa...

GRATTIS på födelsedagen och vilka ljuvliga tulpaner! Orkidétulpaner - visste jag inte ens att det fanns!
Otroligt vackra - kan tro att du njuter!
Ja, vilken kul pall! Blommande och glad!

Ja du, knäna har jag inget bra knep på men det är väl så att ju äldre man blir dessto mera påverkas man visst av jordens dragningskraft...typ! Stödstrumpor - kan de va nåt?:)Nä, tänkte väl det!
Här blir det i alla fall tjejmiddag ikväll och jag håller som bäst på och lägger upp dagens sysslor. Kul ska det bli förstås!
Önskar dej en härlig fredag!
Kram
Lisa

Annika Christensen sa...

Grattis grattis och det var nog de finaste tulpaner och tulpan bilder jag sett på länge.
Pallen var ju jätte läcker inte förväntar mig sig något sådant på Ica precis.
Ha det gott
Annika

Angel.Pearls sa...

Stort grattis på födelsedagen!! Ja, prova att stå på huvudet..verkar ju som att "allt vill neråt"..Underbara tulpaner -fina bilder du tagit. Kramar//Eva

Anna sa...

Grattis - och vilka underbara blommor. Lite av liljor över dem också. Fick en sån där "nu-måste-jag-gå-till-blomsteraffären" känsla. Fast mina katter drar bara blommorna ur vaserna hela tiden, gör inte dina det?

Joakim sa...

Kära syster ,jag har naturligtvis lösningen på ditt gravitationsproblem med köttet ovanpå knäna...TADA! Pallen!
Den går givetvis med fördel att använda som steppbräda (jag ska bränna en skiva med Olle Ljungström som du kan ha som träningsmusik) :-)

Anonym sa...

Och jag ber ju SÅÅÅ mycket om ursäkt för att jag inte ringde och grattade dig igår, sjuk som jag är så var jag totalt utmattad :-(
Men GRATTIS GRATTIS idag istället :-)
......................................
Jag har jättemånga bra övningar för knäna, eftersom jag haft "dåliga" knän sedan jag var liten så har jag fått mååånga övningar av sjukgymnaster och gyminstruktörer..säg bara till så....
Kramar Sister
BTW...jag skickade ett SMS till dig igår kväll dock, men jag vet inte om jag har rätt mobilnummer??

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen!!

Mitt tips för de sladdriga knäna är byxor ;D

/Lillemor
(som har upptäckt att gäddhänget är blektdassigt och torrt i tonen även fast man använder hudcreme, det trodde jag inte som yngre)

Gårdsromantik sa...

Grattis!

Men vilka underbara blommor och vilken ljuvlig pall från ICA!!!

De har bra smak dina närmsta.

Ja du om det bara sladdrarde ovanför knäna:-(

Kram Maud

C De-sign sa...

STORT VARMT GRATTIS!!!!! Underbara blomster.....!!!!! Ja, hur man tränar upp köttet på knäna....jag har inget annat tips en att du får "blunda"...skojar lite...jag har ju lite mer att "oja" mig över jag är ju 59 nyss fyllda.... nej, var ålder har sina fördelar, man ändras i kroppen...men man utvecklas i själen ( förhoppningsvis) så det kanske väger jämt till slut.......jag tycker faktiskt att det är härligt att bli äldre.......men bra kost o motion skadar ju inte! Ha en skön lördag! Kramar fr C

Beas sa...

Grattis i efterskott!

Du har ju så otroligt fina bilder på din blogg så jag blir alltid kvar så lång stund här. Älskar bilden på badrumsspegeln och den hängande toarullen. Makalöst vackert och verkligen ett "Använd det du har"tänk.

Lycka till nu!

Kram Bea

Ulrika sa...

Jättegrattis i efterskott!! :-D Jag är hopplös på att komma ihåg födelsedagar... :-(

Marie//Tekla Maräng sa...

Tycker att Joakims tips angående pallen och knädaller är bra, skrattar så tårarna rinner...
Måste säga att jag har hittat ett antal fler ställen där det hänger/dallrar på mig.
Jo jag tyckte att det var ganska bra vaser stövlarna alltså...
Jodå kvällen har varit helt okej med ett gäng fnittriga och glada damer i sina bästa år som har haft kareoke till melodifestivalen så jag skrattade även då så tårarna rann. Jacob kom sågs och åts upp och sköldes ner.
Kramar Marie