2009-03-30

Marsutmaningen (sista veckan)

Igår gjorde jag en anslagstavla till min arbetsplats och idag tänkte jag avsluta marsutmaningen Använd det du har hos Beas barnslikheter med att visa följande projekt; ännu en anslagstavla, gjord av en bit tritex som blev över igår, en ram som stod på vinden, och ett gammalt förkläde.


Färdig liten anslagstavla med köksmotiv:


Det blev tyg över i förklädet. Jag sydde en påse som jag fodrade med en annan liten stuvbit.


Jag sydde smala dragband av förklädets snibbar:


Satte in en öljett på påsens ena sida:


Och det blev en påse att ha snörnystanet i:


Vad nöjd jag känner mig - jag har klarat ett projekt i veckan under hela mars månad. 

11 kommentarer:

gulle hexan sa...

åå vad fint!! så lyckat!!
toppenpåse,
påsar i textil är jätte användbart..
och anslags tavlan är jätte bra..:)
ser så trevligt ut..
textilmotivet är jätte läckert...
vad noga du sytt din påse..så roligt att se..
kram

Susanna sa...

Praktiskt och snyggt! :-)

Varför har jag ingen symaskin och kommer på så smarta saker :-(

Du är jätteduktig!

Kram
/Susanna

Lisas torp sa...

Verkligen ursnyggt!
Så duktig du har varit som har pysslat och fixat denna period!

Tänk så mycket fint det går att göra av det man har. Vilken inspirerande utmaning!

Nu har jag fotat busken på St.Eriksgatan, som en del i vårteckensutmaningen! Vet du vad det är för buske? Den blommar ju för fullt nu och har som sagt gjort så hela denna s.k. vinter!

Ha en bra vecka!
Lisa

Anonym sa...

Ååå jag blir galen på alla praktiska och vackra saker som du kommer på att göra av "ingenting".
Själv hade jag troligtvis kastat sakerna för att det inte var något att ha och absolut inte kommit på att det kunde bli t ex en alldeles underbart fin och annorlunda anslagstavla.

(Med galen menar jag förstås avundsjuk)

/Lillemor

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken anslagstavla, man blir ju så lycklig när man ser den och mitt ha begär väcks. Tänk vilken smart idé att använda ett förkläde till och dess utom göra en matchande snörgömma, som är fodrad!
Tror inte att det är du på bilden, du hade väl inte en blårem i väskan?
Kram:)

ima sa...

Ville Gratta dig till nslagstavla å Påsen, så fina. Själv har jag sytt många påsar ( se Min blogg äldre) å tycker det är jättepraktiskt att ha,å rätt roliga att göra också... Så är det Tyger, man är så förtjust i

Millan sa...

Så fina saker du gjort, både tavlan och påsen, smart att göra hål i påsen så du kunde sticka ut snöret...

Lisas torp sa...

Nu tror jag att jag vet vad det är för buske - Hybridkejsarolvon! Har fått flera svar och varit inne och kollat på odla.nu...helt klart! Den busken ska jag ha i min trädgård!!!
TACK för ditt tips ändå!
Kram
Lisa

Angel.Pearls sa...

Uj vad snygga saker du gör! Verkligen läckert o så fint tyg! Kram//Eva

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag var ju kraxig på mässan, men det *hände* inget med mig förräns i måndagskväll när febern tog fram stora klubban och slog till.
Får hoppas att du bara behöver vara kraxig en liten, liten stund och att kan janget stoppar äventuella fortsättning.
Vilket fantastiskt väder vi har!
Smyger mig ut på balkongen med jämna mellanrum, det är så skönt där. Idag ska jag plantera lite där ute...
Kram Marie:)

Dubbelörn sa...

Är du på väg hit ut?? Det är helt underbart här! +13, strålande sol, varit ute i trädgården i bara skjortan... o byxor förståss *asg*.

Du kommer väl hit, för det ska ju bli ännu bättre i morgon.. *ropar högt så du hör i storstadsbruset*

Soliga vårkramar fr grannen