2009-03-07

Knäövningar plus Beas marsutmaning

Jaha, nu har jag provat alla goda råd jag fick i födelsedagspresent:


Silvertejp runt knäna som Lotta tipsade om. Byxor enligt Lillemors råd. Stå på händer som Eva föreslog. CeDesign tyckte att jag kunde prova att blunda, men eftersom håret faller ner över ansiktet och ändå gör mig halvblind när jag står så här så verkar inte det behövas. :-) 
Brorsans pall med musik (låter det vara osagt vilken typ av musik jag bör ha till gravitationsträningen Joakim!) står och väntar på lite step-ups...
Jag ber Lillemor notera att mina säckiga byxor rimmar illa med handstående. De trillar liksom ner och lägger sig som ett dragspel kring låren, så byxtricket får jag ta till när jag inte har lust att anstränga mig så mycket. (Typ dagligdags då. :-))  

Vad jag har skrattat när jag läst era kommentarer!! Tack för dem! :-)


*

Så raskt över till något helt annat:
Jag har anslutit mig till Marsutmaningen på bloggen Beas barnslikheter. Använd det du har!
Jättebra idé tycker jag, att ta tag i det man har hemma i lådorna istället för att köpa nytt.

Så här lyder reglerna:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på).
2. Vi försöker att pyssla undan en sak varje vecka under mars månad.
3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi har gjort på vår blogg mot att att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg.
4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.
5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com
Där läggs länkar till varje deltagare ut så man kan följa sina medpysslerskors projket för tips, peppning och inspiration!

Oavsett om du väljer att bli medpysslerska i utmaningen eller inte, så blir vi jätteglada om du skulle vilja tipsa om "Använd det du har" på din blogg och bifoga ovanstående logotype i din blogg.

Ska försöka bli klar med mitt första projekt under morgondagen. 

6 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det var nog det bästa att ta del av och utföra alla förslag på en gång.
Helt underbar teckning!
Jo jag har också funderat på Bea´s utmaning.
Natti natti:)

Lisas torp sa...

En härlig teckning och bra slutsats - att göra allt på en gång...! Jisses du!:)

När det gäller pysslandet - vilken strålande idé! Helt rätt, eller: "gräv där du står", som jag alltid säjer.
Jag skulle gärna gå med, men känner att mitt pysslande måste få komma spontant och inte så ofta - tiden du vet! Men jag länkar gärna och följer era skapelser med spänning!
Ha en skön söndag!
Kram
Lisa

Lotta sa...

Ha ha ha, vilken syn :)))))

Kram /// Lotta

gulle hexan sa...

hahahaaaa du är för himmlas bra!! på att teckna..:D..

jag ska pussa fläsk-korven från dig:) hon glor ut igenom fönstret nu på det gråa regnet.

vad himmlans kul grej.. med det bea ordnat.. ska ta å kolla upp det.. jätte kul ide`.:) ska nog hänga på..

mjo..jag brukar sy lite för nogrant.. så det tar lite lång tid. men men..*hastverk är lastverk*..har man hört,, haha..jaja...
allt gott..
kraaaammmm

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilken underbar teckning!!! Och vilken härlig humor och självdistans du har:)! Tack så mycket för tipsen om passionblommar och fjäderstjärnvindan!!!

Stor kram amanda

Anna sa...

Haha, det var kul! Men du, gör som Iggy och sätt tejpen utanpå brallorna istället :)
http://www.youtube.com/watch?v=YjqSF8CQStQ