2009-03-29

Vårkänslor?

Inhandlat på mässan; en stycken rosgömma. Men jag kallar den karamellburk. Som det just nu står en bellis i. Och som jag köpte för att ha knappar eller band i vid min syhörna. Men den står jäkligt bra på köksbänken, så jag tror nog att jag måste baka kanelbullar nån dag och lägga ner i. Hmm... undrar hur många kilo smågodis den egentligen rymmer...? :-D


Vad tråkig jag är idag då; ännu ett inköp... Trasmatta från IKEA. Vi köpte två. En ska ligga framför diskbänken och den andra långa framför arbetsbänken i köket. Det är ju så snyggt med trasmattor... Och ljust o fint o vårigt känns det!


Snö, snö och snö. Så här såg det ut utanför köksfönstret i går morse. (Idag är det inget kvar på träd och buskar längre och det är smutsigare.) Hmm... tror nästan jag får vårkänslor även av snön just nu. Längtan efter det gröna och växande blir ju så stark!


7 kommentarer:

Lisas torp sa...

Jättesöt rosgömma - eller karamellburk, tror inte jag såg den, men det är ju alltid så himla mycket på mässan, så många intryck och jag har jättesvårt att köpa något när allt bara snurrar av prylar.
Jag hade bestämt mej innan att jag skulle köpa EN mårbacka och lite frön, that´s it, sen blev det ett par saker till iofs.

Vilken fin trasmatta - den ser ju hemvävd ut!

Ja, nu längtar man som attan efter lite värme och soool. Senaste snön är helt borta här i stan - den försvann jättesnabbt som tur är.
Hoppas innerligt att det blir vår till påskveckan när jag ska vara på torpet!
Vilken rörig kommentar det blev, men jag är urseg - stort dunderpartaj igår!
Aj, aj, aj!
Ha det gott!
Kram
Lisa

Dubbelörn sa...

Hade så gärna besökt mässan, men jag hade svårt att motivera mig till trängseln ;). Bra är det då att kika in här o ändå få en quick peak av mässan.

Längtan min känns som en urkraft! Ja blir galen på snön. Kylan kan jag ta men inte snö i mars. Det är ju även en sådan tjäle i backen och inte har den minskat då veckans nätter har legat runt -9. Försökte dra upp vägkäpparna men de sitter som berg. Och tur var kanske det för tror du inte de plogade i går natt. Nu måste det ändå ha varit sista gången... eller?

Stor varm GRÖN vårkram

Marie//Tekla Maräng sa...

Sitter och fnittrar till Donnas lyckade försök att fånga fisken. Underbara bilder där man riktigt ser hur hon tänker och provar.
Vilka fina mattor ifrån IKEA.
Hoppas helgen har varit bra.
Kram Marie:)

Ann-Catrin sa...

Härliga bilder från mässan.. mina bilder v var nästan exakt likadana..
Ja visst kändes det som ett mellanår.. men alltid mysigt att gå där i allafall!¨
vad söt rosgömman var.. köpte oxå en bellis..var ju bara tvungen!!

TACK FÖR ATT DU ENGAGERADE DIG I MITT BLOGGERSTRUL

naturligtvis var det storleken på bilderna... kameran var inställd på största
Hade nog inte kommit på det om inte du skrivit!

Kan inte du mejla mig din adress så får jag skicka enm liiiten present.. snälla gör det jag vil så gärna tacka!!


KRAAM
Ann-catrin

Poppins sa...

Rosengömma? Vilket härligt namn! Jag tycker mycket om glasburkar och har förmåga att samla på mig för många. Men en i den storleken har jag inte... än... :)
Så vintrigt ni har fått det. Här har våren äntligen kommit i gång igen efter en lång period med nordliga isvindar.
Ang kungsängsliljan har jag aldrig sett den ute i naturen! En hel äng måste vara en upplevelse.
kramar från Poppins

gulle hexan sa...

god söndakväller:)
sååå fin rosengömma.. helt underbar!.. grattis till det fina köpet..:)
trasmattorna är toppen..jag ha själv köpt några sånna..så smidiga användbara..
lätta att tvätta.. och dom är av återvinnstextil har jag läst:)
ja vi har åxo haft snö/regn väder..
ingen höjdare..
Kram kRam

Anna sa...

Jag har försökt...

Jag har försökt ha en karamellburk, men jag åt bara upp karamellerna.

Jag har försökt ha trasmattor och katterna förvandlade dem raskt till flygande tefat.

Numera är vi utan :)