2009-03-25

Present!

Jag har fått en sån UNDERBAR födelsedagspresent av kära bloggkompisen Gullehexan med bloggen Sockergården! De här bilderna gör den inte rättvisa på något vis, men nu orkar jag inte vänta på fint väder och dagsljus längre! Måste ju få visa!

En strömming!!

Inte bara jag tyckte om fisken, det var fyra fyrbenta som inte kunde lämna paketet ifred de heller (!), så jag var tvungen att stoppa in honom i ett akvarium tillsvidare.
Tog av locket till glasburken för att få in lite ljus så att jag kunde fota honom, och det tog ungefär två minuter så var Donna framme!
 

Lite fix och trix, och med hjälp av mormor, så nog tusan fick hon upp honom till slut också!


Aja ja.. in med fisken i burken igen och på med locket. Och där sitter nu två katter på köksbänken och stirrar på fisken i akvariet... längtansfullt!! :-)

Tack snälla, snälla Mia! Jag har redan berättat för dig hur mycket jag uppskattar den här gåvan, men jag ska berätta det en gång till: Jag älskar den. :-)

7 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, och du är tydligen inte ensam om att älska den! Vilken jättefin liten fisk!!! Är den fylld med kattmynta månne?
Katter är ju iofs väldigt nyfikna och känsliga för förändringar/nya saker så det är ju förståeligt!

Jättekul bilder ändå!

Ja, det ska bli jättekul att gå på mässan, det ser jag verkligen fram emot. Det gällar att vila innan, himla mycket gående och bligande blir det ju.
Jo, det hade varit kul att ses, men jag kan bara på fredag, men vi får ta en träff närmare sommaren i stället om inte annat för tulpanlökarnas skull.:)
Ha´t så bra och hälsa fyrfotingarna!
Kram
Lisa

Lilla Eken sa...

Jag skickar frågan vidare till Mia; Är det kattmynta i den? Jag tror att det kanske luktar gott av mops...? :-)

hönemor sa...

Hej du, helt otroligt hur katterna reagerade på tygfisken, du får köpa en riktig strömming till dom. Jag ska kolla i bokhandelen i morgon om dom har boken. Katarina.

Sture sa...

Vilken underbar födelsedagsfisk! En sån ska jag önska mig!

Kram
/Sture

gulle hexan sa...

heeej.)
oj vad roligt å se o höra att du tyckte så mycket om fisken:)
så glad jag blir..
å vilken uppmärsamhet..
* det blir jag allvarligt blyg
inför*
jag tycker färg är ätt så dyrt att köpa..
så det har lixom blivit att jag utrycker mig i det jag har.. å oftast blir det då tyg..
som mest är fådda textilier som ingen vill ha.. som jag tvättar. stryker, klipper bort slitna delar..
å som jag använder .
o tyg har ju färger..:)
jag har varit med min gubbe på sömnregistrering..
han har apne,
så det har inte blevet något gjort.. på tavlan..
ska se ..i kväll..
Kram kram..

gulle hexan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hon med klackarna sa...

Ha,ha va söta små fyrfotingar du har! ;o) Å vad charmiga de är när de fångar fisken ;o)