2009-04-03

Anslagstavla

Har inte kommit ett steg längre med sy- och arbetshörnan sen förra helgen, men tänkte att jag skulle visa den andra anslagstavlan jag gjorde iallafall. 

En gammal träram, tritexskiva och ett favorittyg som jag sparat på i många, många år utan att veta vad jag skulle göra av det. Det är så tunt och nött att det inte håller att sy något av. Tog vara på det på en vindsröjning.

Jag häftade fast tyget på skivan. 


Fäste banden med möbelstift.


Och jag är supernöjd med resultatet. Den är så fin mot mitt rosa arbetsbord.

Jag har pyntat med lite favoritsaker runt omkring, en pensé i frukostskålen...


... en pärlesydd väska...

.. och en del av min fingeborgssamling på ramens kant...


Så småningom ska en hylla upp på väggen ovanför anslagstavlan så att det blir lättare att hålla bordsytan fri från saker. En radio har jag redan plockat in i rummet, friden sänker sig när jag sitter och tråcklar till P1...

*

Idag tog jag lite ledigt och har tillbringat eftermiddagen utomhus. Hostandes och snörvlandes. Är det inte typiskt att man ska bli förkyld när det äntligen är trevligt väder!? Har planterat om alla pelargoner (utom två - jorden tog slut). Jag har rensat i tulpanrabatten, dvs. försökt att slita upp alla prästkragar som växer där och som jag inte alls vill ha  (eftersom jag tycker att det ser fullständigt och hopplöst ointressant ut med prästkragar mot ett vitputsat hus). Räfsat gräsmattan. Gödslat (med benmjöl) äppelträden. (Undrar om det egentligen är lite väl sent att göra det nu... har ingen aning?) Grillat kummel. Åh vad det var gott! (En varm sallad på sockerärt och skogschampinjon till.)
Äntligen sytt klart en liten gardin till trapphuset har jag visst hunnit med också. (Sånt är trevligt att göra nu, när jag kan sitta och titta på min fina anslagstavla samtidigt som jag syr... !)
I morgon måste jag jobba men är det fint väder ska jag nog hinna med både fika utomhus och lite häckklippning också.

12 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Åå, den vackraste anslagstavla jag någonsin sett!!!

kram

Lisas torp sa...

Superdupersnyggt! Det kallar jag anslagstavla du! Så inspirerande att sitta där och pyssla!

Du har ju hunnit med ett och annat ändå, trots snörvlet!
Men visst är det trist med sånt när solen skiner och det är varmt! Vilka dagar vi har haft!

Gödslingen är nog inte för sen nu, april har ju bara börjat och man vet aldrig - den här månaden är försåtlig - det kan ju komma mera snö...!!!

Själv har jag börjat fundera på sättpotatis - men väntar nog till Valborg med den.

Är på väg ner till torpet - åker nog imorron för att inte missa solen helt. Det ska bli så spännande att se vad som hänt i trädgården sedan sportlovet.
Jodå, jag kommer att "flowerbomba" min blogg om det hänt något, vilket jag ju tror.
Krya på dej!
Kram
Lisa

Dubbelörn sa...

Krya på dig vännen! Men du är ändå här?? Inge vidare att bli krasslig när äntligen vårsolen ler :).

Här har det också njutits av solen o värmen o ljuvlig middag har grillats :).

Stor kram

gulle hexan sa...

OBOY!! vad snyggt!!.. superläcker anslagstavla..:)
helheten ÄR!.. mmm.. så ljuvigt skönt..
du har varkligen grejat å fixat massor .. jätte härligt!!
hunnit massvis..
vad roligt!:)
å så skönt väder..
jag sjv har varit ute hela dagen .. å grejat med rabatter å sopat . .. vi ska grilla i morgon:).. gott gott..
nu e det härliga dagar..:)
kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter som om du också hade en helt okej dag, trots host och snor. Men visst är det typiskt att man ska gå på halvfart i detta väder! Grillad kummel det lät mumsigt, det fick mig att känna lust till grillat, mmm för göra en djupdykning i kyl och frys och se vad som kan grillas...
Hoppas att du har hunnit med fika ute i solen och lite häckklippning så att det känns okej att jobba.
Vilken anslagstavla tjejen, det är ju en tavla så snygg är den.
Äppelträden blev nog bara glada av din giva. Det är ju början av april och då kan allt hända.
Har dammsugit och plockat bort löv ifrån balkongen, ska snart gå ut med en hink med såpvatten och gnugga balkongräcket och en spaljé som ska vara vit men är mörkgrå förnärvarande.
Kram:) Teklis

Hem och Lycka sa...

Hihi, jooo, rastlös ibland så har jag gärna laptopen iknäet framför teven ;-) och slötittade :-D

kram

hönemor sa...

Hej du, den anslagstavlan gick inte av för hackor, den får du nog inspiration av, och den fina penseèn, o vad fin färg, här på affärera tar dom bara hem gula och blåa. Jag har inte fått tag på boken, så jag köper gärna en av dig. Kram Katarina.

Stenlycka sa...

Vad kul att du tittade in till mig på så sätt hittade jag din fina blogg. Vilken fin anslagstavla du har gjort, vad duktig du är!
Din blogg kommer jag gärna tillbaka till har inte hunnit läsa och titta igen hela bloggen, men jag lägger dig på mina favoriter så återkommer jag.
Kramar Stenlycka

Marie//Tekla Maräng sa...

Regn jodå det har droppat tätt här också, just nu håller det på att klarna upp. Himla tur att jag valde att ha tvättstugan nu istället för igår.
Kram Marie:)

Anonym sa...

Vilken vacker anslagstavla!!! Kram kram

gulle hexan sa...

söndagshälsning..:)
i dag blåser det kyligare..
jag sorterar knappar å lite plock..
den lilla korgen med bla. sytråd, du har vid anslagstavlan är jätte söt:)
ja fotot på den gamla hönemorn är inte en släkting..
jag fotade av ett foto hos en äldre dam... för jag tyckte det var så fint just.. för att det är tagit utifrån nätet..:)

kram

Poppins sa...

Anslagstavlan blev jättefin!