2009-07-09

Hemma hos mig

Ibland räcker det med att plocka in två rosor för att få något att hända hemma.


Doften av en endaste ros fyller ett helt rum, en lätt stämning av budoar helt plötsligt...

En blomma i sovrummet också...


... i min nya loppisvas, inköpt för tio kronor.


Har blivit något beroende av hårspännen, speciellt den här modellen...


Sängbordet har hängt med några år och är ommålat för tredje gången nu. Innan det vita var det marmorerat i svart och rostbrunt ett tag.


Jag har läst ut den översta boken i högen, men det är ju så himla snyggt omslag - den får ligga ett tag till.

Och dagens fotoassistent har vi här:


(Blir man omkullputtad i sängen medans man fotar så måste man ju fota det där som pockar så på ens uppmärksamhet också, eller hur?!) (Det är inte isbjörn förresten, men hans barnbarns barn.)

13 kommentarer:

Anna sa...

Lite blommor inne är alltid fint. Men jag är lite dålig på att ta in, så jag får väl försöka ta lärdom av dig. Vilken fin fotografputtare du har!

Dubbelörn sa...

Vackra blommor inomhus blir alltid ett lyft :). Önskar bara jag också kunde njuta på samma sätt, men här njuts det bara av doften utomhus ;).

Kram

Mira sa...

Den där svarta nosen gillar jag!

Lilla Eken sa...

Dubbelörn:
De fantastiska vyer du har runt ditt hus uppväger liksom lite bristen av blommor inomhus. Kan jag tänka mig?

Mira:
Ja, den är sexig, visst är den? :-)
Och är inte de vita kajalstrecken runt ögonen bara för söta de oxå?
(Fast i morse var hon inte så söt när hon hade nystat upp ett helt garnnystan under natten genom att springa runt, runt, runt med det varv efter varv på undervåningen... )

ima sa...

Ser du har- ros- Inne ,samma här, både ute å inne - ett måste zspecilelt i dag då regnet.. Öst ner, å mer ska det bli enlig prognoserna..oväder riktigt.. är ju utlovat, i södra sverige, Kise har du med -långöron- Ja de är för Goda de små Rovdjuren..Idag ska Syateljen Va igång. så länge det inte åskar...Syr på en stor Tilda.. Sjöstjärnorna är klara de till precenter.Tack för visiten på min Blogg .ses-----ima

hönemor sa...

Hej du, vilken fin ros, vet du vad den heter. Att fröna grodde på den vissna stjälken var helt otroligt, så nu får du många plantor. Hur gick det med väskan du virkade? Nyfiken.Kram Katarina.

gulle hexan sa...

hej kära lilla Ek:)
så skönt att se hemifrån ditt:)
tack för den titten..
härligt att kunna ta in lite goa dofter....
så himmlans gosig katt..
jag gillar hans ansikte...
jag känner mig något stärkt av skåneresan.. men.. olustigt nog är jag inte helt bra i min hand ännu..
dax här att plocka vinbär:D
jag trivs bäst hemma trots allt..


stor kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja blommor är ena riktiga rumshöjar det blir som ett helt annat rum med mer doft och synintryck. Rosor som är så härliga vilken skön färg denna sort har!
Den boken vill jag också läsa Hagens resor med Diana ja du vet vilken jag menar. Man får bara resarvera 20 böcker åt gången så nästa gång jag får plats så ska det bli dags för den.
Jodå Den Lilla Hattaffären finns i pocket och gullig är den verkligen, ska kolla om den författaren har fler böcker utgivna på svenska.
Vilket fynd du gjorde när du hittade vasen för 10kr.

Jo jag är ju lite nyfiken av mig så det kanske blir bokmässan i år, men jag skulle vilja ha med någon som också tycker om böcker.
Tittade just att på torsdagen går Boktåget ifrån Stockholmscentral direkt till mässan och åter inklusive frukost och middag för 1500kr, ganska hyfsat får man väl säga.

Kram Marie

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilken häftig bild du har tagit med blommorna och den läckra träskulpturen! Ser att du läser om marilyn Manson? Är han en spännande personlighet? Såg honom en gång för tio år sedan på Hultsfred. Var inget fan precis, men det var ju kul att ha sett denna spektakulära person! Om jag inte minns fel var konseten rätt bra dessutom.

Kram Amanda

Lisas torp sa...

Läckra bilder från ditt hem! Rosor är alltid vackert, och visst räcker det med bara EN - så ljuvligt!
Lilla kissen ser ut att njuta så alldeles - undra på det!:)

Hoppas att det slutat regna hos dej också!
Kram
Lisa

Utblickaren sa...

Riktigt vackra och stämmningsfulla bilder, (men inte undra på men en sådan söt fotoassistent!)) Sen älskar jag kontrasten i rosen på nattduksbodet och boken "Marilyn Manson". Förresten, i nästsista bilden, är det ett vitmålat stringnattduksbord jag ser? Nice.

Marie//Tekla Maräng sa...

Glömd ju att skriva igår att du nog har en av dom finaste fotoassistenterna som finns!
Kram Marie:)

Annika Christensen sa...

Allt väl?
Fick se ritningen på trädgården och jag måste säga att den blev jättefin. Det ser så ordningssamt ut min trädgård på den.
Det är det minsann inte just nu iallafall.
ha det gott
Annika