2009-07-02

Inget värmeslag (men taskig uppkoppling)

Tänkte bara som hastigast berätta att det mobila bredbandet inte fungerat på hela dagen. Min frånvaro beror inte på värmeslag om någon undrat... 



Kan också meddela att jag inte är helt säker på att en hel jordgubbsgräddtårta för endast två personer var någon bra idé...

Sommarmaten idag; böckling med råstekt potatis i tunna, tunna skivor med massor av persilja. Suck vad gott!


PS. Var det någon som såg Aftonladets (eller kanske var det Expressens) förstasida idag? Det där om att vita hästar ska dra glaskistan med Michael Jacksons kropp? Tänkte ni på notisen överst på sidan? "Svensk artist drabbad av svininfluensa." (!!!)


5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jaa, jag såg den *asg*...

Älskar att plöja tidningar efter sådana här "ankor".

Hör av dig när du har tid för träff! Behöver komma ut ;)

Jisses så goda bägge rätterna såg ut. Och jag förutsätter att du tog dem i den ordning bilderna visades *gapskratt*

Kramar

Lisas torp sa...

Nä, jag har inte läst aftonbladet idag, men jag ska kolla sen.

Så trist med uppkopplingen! Här funkar min ovanligt bra - bättre än förra sommaren, men de kanske har förbättrat lite sedan dess.

Vilken supersmarrig jordgubbstårta!
För två personer sa du?!!! Jisses du!!!:)

När det gäller rosorna så kan jag rekommendera den gamla Aime Amabile, som jag fick av brorsan för två år sen! Den påminner om de rosorna jag visade i mitt senast inlägg. Rikblommande, men blommar bara i slutet av juni-början på juli, doftar ljuvligt! Buskrosor! Ja,ja du känner säkert till dem. Annars får du gärna komma och gräva upp några skott här!

De säjer att vädret vänder snart, det väntar jag på! Fy, så varmt det är idag! Fläkten är på här - kan verkligen rekommendera en sån!
Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka smaskiga bilder båda *rätterna* ser ljuvliga ut. Men en hel jordgubbstårta till två?! Kan du inte maila över lite till mig.
Jisses vad gott det såg ut med böckligen och potatisen som verklige var tunn, tunn. Det tipset snor jag tacksamt rakt av om jag bara orkar ta mig till en affär:) Känner mig som en enda stor svettpöl som går om kring och lider och piper:( Det är inte änns roligt längre med denna värme!!
Hund stackarna får man ta nattliga promenader med för att dom överhuvudtaget ska få någon motion. Dom ställer sig båda två demonstrativt och går liksom inte ett steg längre bort ifrån hemmet när man har gått en fjutig liten sträcka.
Läste att dina kissar ligger undertäcket??? och sover hur andas dom?
Ditt badkar ser ju lovande ut i detta väder, du får väl tappa upp vattnet där och ligga och dirigera ogräset att vissna och dom övriga att blomma också kan du ju förena nytta med nöje med att hålla i trädgårdsslagen där du ligger och plaskar:)
Idag har Yuna och jag varit på återbesök,det röntgades och vattnet i lungorna är borta och vi kan minska ner en kisstablett per dag till bara 4 stycken plus hjärtmedecinen.
Det togs lite prover också vara för att kolla njurfunktionen på henne, de svaren får vi i brevlådan.
Ha det gott, kram Marie:)

gulle hexan sa...

lilla Ek:)
jag har saknat dig åxo...väldans mycket..så klart!!

din tårta ser så härligt god ut!!
ska se om jag kan göra en liknande..vad har du i mellan??
tunna råstekta potatis.. det tipset tar jag även:D tusen tack för det!!
det är skönt att vara hemma igen.. trots värmen..
jag är inte så förtjust i att åka bort!!

stor kram..

Lilla Eken sa...

Halloj Gullehexa,

jag hade bara mosad banan och sylt blandad med cremefraiche och lite citronsaft. Trött-av-värmen-basic med andra ord.
Ja, det är skönt att komma hem när man varit borta en tid. Håller med. Hade ni med er hundarna? Jag brukar sakna kissarna så förskräckligt när vi någon gång inte kan ta med dem...

Marie:
Nej jag KAN ju inte mejla någon tårta, den tog slut i morse... :-)
Du och jag kan prata värme med varandra märker jag. :-) Idag har det varit ännu mer värst. 32 visade vår skuggtermometer! Till och med blommorna i krukor ute verkar shockade - behövde knappt vattna nu ikväll!

Lisa:
Tack för rostipset. Ska kolla upp den!