2009-07-07

Elefanttunga (II)

Minns ni min elefanttunga som blommade så fint i september förra året?
Och som hade satt frukt på nyårsdagen?
Jag provade att plocka ett par frukter som lades på tork någon månad och sen stoppades ner i jorden. Det fungerade inte, de ruttnade bort.
Kvar på plantan har en av de torra blomstänglarna suttit ända tills igår, då jag tyckte det var dags att "städa" krukväxterna. Och vad är det jag ser...



Haemanthus albiflos

Visste väl att det fanns någon anledning till att jag lämnat den torra fröställningen kvar på plantan så länge...

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Dina händer verkar vara helt magiska ;). Det är bra att inte städa alltför ofta. Fantastiskt att hitta dessa skott!

Vilken blomma...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Där ser man!
Ha det gott Millan ♥

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Där ser man!

Ha det gott Millan ♥

Dubbelörn sa...

Ringer o ringer o ringer... o upptaget o upptaget o upptaget.

Något telfel kanske? Hör av dig!

Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Halloj Dina magiska fingrar fixar det mest fantastiska ting! Jo man ska nog inte var så himla snabb på att plocka bort saker ifrån blommor som luftrötter och *konstiga* fröställningar utan helt kallt låta det vara. Eller liksom helt glömma bort dom. Det är ju ingen som går och städar ute i naturen...
Kram Marie:)