2009-10-08

Gullehexans blommiga kossa

De blommiga kossorna förökar sig. Här har vi Gullehexan på Sockergårdens variant. Har ni sett något så förtjusande?! Jag är så himla imponerad av Gullehexans kreativitet och formsinne...


För att inte tala om noggrannheten och tålamodet; se på alla de tusen och åter tusen stygn hon lagt i detta arbete. Det här är skapat med kärlek till det man har i händerna...

För att se Gullehäxans inlägg där hon visar bildkudden i sin helhet klicka här.


Ett litet evenemangstips inför helgen kanske? (En komplett lista över utställarna finns här på SVAFs hemsida.)
Själv är jag lite nyfiken på bokbindarnas montrar. (Hantverk, hantverk... jag älskar gott hantverk.)



Annars då? Jo, det är riktigt fint utan plommonträd utanför fönstret. Solen skiner, jag sitter inne och arbetar. Och jag hinner just nu inte alls med att arbeta med eget som jag skulle vilja. Ägnar en timma om dagen, eller två, åt att fortsätta med mina askar och kollage. Inspirationen hotar alltjämt att spränga huvudet, det bara bubblar. Förresten läste jag en artikel i tidskriften Konstnären om att det inte finns något som heter inspiration längre, det kallas för flow idag, och det är ett tillstånd som man kan lära sig att arbeta sig in i.
Men vilken tur jag har, kollade Konstnären på nätet och detta nummer ligger ute som PDF. Är någon intresserad att läsa artikeln så kolla denna länk. (Funkar inte länken så titta här istället, och sök på Konstnären nummer 2/2009)

8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, så bedårande söt denna blommiga kossa var! Där måste jag gå in och ta mej en titt!

Så härligt att vara så inspir...att ha flow menar jag...här är det mest trädgårdspyssel och iordningsställande inför vintern, men min tid kanske kommer, när jag får lugna ner mej lite och slå mej till ro på ett ställe.

Här skiner solen jättehärligt idag också och jag väntar lunchgäster!
Ha en riktigt go dag du med!
Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Sliter just i mitt hår och undrar när jag kan klämma in ett besök på den *mässan*...

Visst är den underbar denna kokudde som gullehexan har broderat och sytt. Jag blir lite grön för jag skulle så gärna vilja vara så där kreaktiv.

Själv fortsätter jag nog med att ha inspiration, när den väl kommer vill säga.

ja solen skiner så glatt här.

Kram:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj vad det händer grejor runt dig. (Det måste vara något fel på blogger jag får helt enkelt inte upp allas nya inlägg).
Ser nu att din utsikt har förändrats under en natt.Det blev snyggt iaf ifrån fönstrets synvinkel.
Ja det är ju tur att ni kan åka ifrån askhögen men ändå så läskigt med någon som tänder på.
Kram!

gulle hexan sa...

go afton kära lilla Ek..:)
jag blir helt rörd..ska jag säga..
å du ska veta så glad å upplyft!!
jag blir av dina vänliga ord..
det gjorde att jag flöt upp i ljuset..
för jag kännde mig så låg å hopplöst ensam o nersänkt..
å så skrev du så snällt.. jaa.. det betyder så mycket:)
så tack tack.
jag började sy i lite av tanken.. på *svartstick* ett ganska gammalt broderisätt..
fast jag impoviserade förståss..
men så flöt det över te nått annat..
aja tack tack
kram

Magia da Inês sa...

Olá amiga!
Conheci seu cantinho que é tudo de bom!... Lindo, criativo e suave!
Amei mesmo!!!
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

Lilla Eken sa...

Lisas torp:
Ja Lisa, har du inte varit hos Sockergården ännu så får du gå dit och kika på all lysande kreativitet. :-)

Tekla/Maräng:
Samma sak här med min blogger, ibland tar det ett par dagar innan ett inlägg dyker upp. En otroligt irriterande fördröjning då och då.


Gullehexan:
Men... känner du dig låg? Vad ska vi hitta på då?
Fast det brukar ju inte hjälpa att bara "hitta på något"...
Jag uppskattar dig väldigt mycket ska du veta.
Kram, kram och KRAM till dig.
PS. Har du också Bonniers stora broderibok? Härliga bilder på svartsticksbroderier i den!

/I.

Annika Christensen sa...

jag med! Den är helt makalöst!
Hon är så påhitttig och händig må jag säga.
Tack för denfina ritningen känns som om jag har fått en ny trägård.
Du är minsann duktig du också så det så!
Du kan väl höra av dig.
Annika

Utblickaren sa...

Gôrkul kossa det:D Roligt med kulkonst och kreativitet, tänk om man bara kunde fylla sitt liv med det! Vilken grej.

Tack för tipset om artikeln om flow i Konstnären, intressant. Känner till begreppet har aldrig tidigare reflekterat över att det är något som kan ersätta inspiration. Är själv en sån så inbillar mig att jag måste vänta på inspiration för att sen börja jobba och tillslut hamna i tillståndet flow. (Hm, är det därför jag aldrig tecknar nuförtin´). Oj nu blev det nästan en hel uppsats igen, intressant artikel iallafall.

Att du bubblar av idéer är ju fantastiskt! Om du inte redan har en vore en idébok kanske en... idé att skaffa;)
Då slipper du oroa dig för att glömma bort nån och sen har du idéer över till tider av idétorka:)
Uppmuntrande hälsningar,
U