2008-05-26

Future project

Ett av mina kommande sommarprojekt; den här ska bli fri från några lager färg (hur många jag lyckas skala av återstår att se) och målas antikvit. Brädor ska dit. Och jag är så himla nyfiken på om det kommer att bli snyggt så som jag tänkt mig - att inte göra den alltför lång. Jag tänker mig den som en en-och-en-halv-sits soffa. Ungefär.

A gift from one of my fathers friends; the sides of an old garden sofa. It will probably take some time to clean it from the old paint, but I hope it will be just as romantic as I picture it in white paint instead.

Hade tänkt att lägga in lite trädgårdsbilder idag, men jag tror att jag nöjer mig med följande kombination. 
Strutbräken och viol, Viola 'freckles'.

Fern and Viola 'freckles', a nice combination in the wild garden.


1 kommentar:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej lilla ek!!
Kul att du hitta till min sida blev så glad... :) Kul med en husdagbok/livsdagbok, tror jag kommer in på lite av varje..
Jag ska nog inte måla pigtittaren som du sa med kontrassten, förrst ville jag bara måla allt vitt..
Ja v slipen kan ju blöda igenom de som varit under och gulna, men hos mig har den inte de.. ännu.. men jag gillar den för att den är matt.. Jag målar tre lager och sen slipar.. Andra skulle nog lägga ett lager snickerifärg...
Jag la till dig i min länklista...

Ekar är magiska / Linda