2008-05-20

Old fabric on the old sofa

Äntligen klar med att klä om soffan. Den har stått halvfärdig sedan sensommaren, men nu så är även armstöden klädda. Det ska förstås limmas dit kantband också, men jag väntar med det till jag bestämt mig för om jag ska måla soffan vit eller ej. Det är för många olika sorters träslag i lilla vardagsrummet, så enda sättet att få någon slags helhet är att måla möblerna i en enhetlig färg. 
Sybordet på bilden ska jag slipa och måla så fort vädret tillåter.  

At last I've managed to put new fabric on the old sofa. Before it was a dirty pale blue synthetic. Didn't like that at all. This feels better. The red & white striped good quality cotton is made in Sweden in the 20's. Doesn't it look nice?

Couldn't throw the tulips away. Found them like this when we came to the cottage last friday. They are beautiful as they are. The vase is by the way a drinkingglass from Habitat in London. Only one (of six) left, so it serves a vase or pot for small plants these days.


Tulpanerna i sin vas är vackrare nu när de torkat än när de var levande.

3 kommentarer:

cathypentonatelier sa...

Thank you so very, very much for dropping by my blog... I will tell my hubby you are on his side (lots of laughs)...Take care Cathy

Anonym sa...

ja tänk hur det kan bli med projekt - man drar igång dem och sen tar det lite för lång tid att bli klar. Men när man väl blir det är det ju riktigt skönt!

faster atta sa...

Mmm, lite vit färg gör susen... ti-hi... Soffan är verkligen underbar, hoppas att du får dit färg och band snart!