2008-05-22

Två tips

Så mycket shoppingtips blir det nog inte här, men en svaghet jag har (läs: kan-inte-låta-bli-att-köpa-när-jag-ser) är kex i snygga förpackningar. De här kexen är de godaste jag ätit på länge. Finns på Ica. Bara vetemjöl, olivolja, salt och bikarbonat - hur kan det bli så vanvettigt gott?

(En annan sak jag inte kan låta bli att göra, är att kluddra på vad som helst som ligger i närheten när jag talar i telefon. Nu råkade det ringa när jag precis hade frilagt fotona av kexpaketet. Jag satt med wacompennan i handen. Och när jag la på luren tryckte jag på save samtidigt, en fullständigt logiskt handling, eller hur? På nåt vis..? Jag tänker iallafall inte frilägga bilderna en gång till - så jag bjussar på mitt telefonklotter.) (Begriper inte varför fisken har en ballong i munnen... ?)

Jag arbetar som frilansillustratör (mmm.. jag vet, det kan man inte se på mitt telefonkludder... ) och tycker att det är otroligt roligt när jag hittar "kollegor" som bloggar. Så jag lägger en länk till en av mina favoritbloggare, Jojo Falk. (Klicka på texten under bilden nedan.)
Jojo är inte bara en finurlig tecknare, utan också en otroligt duktig fotograf. (Och så bjussar hon generöst på lite photoshoptips då och då, om nu någon kanske är intresserad av det?)

3 kommentarer:

Joakim sa...

Hmm? snygga paket...
jag skulle dock vilja veta varför det står en stege upp mot ett fönster??/inbrottsplaner eller??
(fisken tror jag är ditt undermedvetna som skriker ta mig till gröna lund!)/Broe

Kamomilla sa...

Hej!
Visst är det okej att du länkar!
Jag ska genast kolla jojo falks blogg! Låter spännande!

Jojo sa...

Oh! Tackar tackar för länken och berömmet :)