2008-05-06

Språksvårigheter


Jag vet inte vad jag ska kalla det. Jag brukar säga Stugan, men då tror alla att det är stampat jordgolv, vedspis och minst en decimeter höga trösklar som man snubblar över. Och att man slår huvudet i takbjälkarna.
Och när jag säger Huset så känner jag mig som om jag ljuger. Ett hus är väl inte bara 7o kvadratmeter stort och saknar varmvatten? Men det ligger ju i ett samhälle, och hus ligger ofta i samhällen, eller hur? 

I don't know what to call it. Is it really a house - or is it a cottage?
It's very small, and there is no hot water, but mind you - we do have an indoor WC! 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm kan ju kalla det før hydda annars?
nej nej nej ! klart det ær ett hus!

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Äh, säg stugan du! Eller lillhuset ;-)

Kul att du deltog i utlottningen, vinnaren är utsedd!

Kram, Karin

Anonym sa...

Hmm,jag har samma problem, säger Gården, men en gård har massa kossor och jordbruk,huset?? nää ett hus är över 100kvm och har inte ett förfallet stall på tomten..eller..jag säger "ute på leråkern" Våra "hus" ser likadana ut (nästan) :-)
Men du..är ert hus av trä? omsåfall kan du helt klart kalla det stuga :-)
Ja du, internetsurfa? Lunch? Har ingen lunch,drar hemifrån 06:45 på morgonen och kommer hem mellan 20-20:30 varje kväll *suck* (vilket liv!!). OM Ted lyckas att få igång min dator till helgen så kommer det lite nytt :-)))
Kram
SYS

Anonym sa...

DU! kalla det før....THE HOUSE...!
I helgen åker vi till..THE HOUSE...
ha ha ha ha! /sorry morgon trøtt!/Broe