2008-05-12

Silhuettklipp


Ibland är det skönt att göra något som inte kräver någon tankeverksamhet av en själv. 
Jag hittade flera fina kinesiska silhuettbilder på en gammal CDskiva med royaltyfri clipart. Printade ut en bild, kalkerade över den till lite tjockare svart papper och skar ut den med skalpell. Blev jättenöjd med resultatet. Tror att jag ska ge den här till min systerdotter, om jag kan hitta någon fin ram att sätta den i. Ska leta på Myrorna.
Har länge tänkt att jag skulle vilja ha ett silhuettklipp på väggen i sovrummet i stugan, det skulle passa huset tror jag. Jag har letat i antikaffärer och på nätet, men lyckas alltid precis missa de där som faller mig i smaken.
Kanske ska jag göra ett själv istället. Kan ju alltid börja med ännu en kinesisk förlaga. Vi får se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, hållningen?? På ena bilden lutar jag mig fram över hunden och på andra
tvärnitar jag eftersom Benton håller på att springa in i tältet?? Håret...jag har väl alltid haft hästsvans???

Kamomilla sa...

Hej! tack för kommentaren hos mig. Jo, sonen är ganska så kreativ och händig nog. Ligger väl i släkten.
Vilken underbart vacker bild du skurit till! Det måste vara kul att pyssla med sånt där!
kamomilla